الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

رسالة من زوج محب لزوجته

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي رسالة من زوج محب لزوجته
رسالة زوج محب لزوجته




رسالة زوج محب لزوجته


هذا الموضوع لكل فتاة مقبلة على الزواج .... نصائحك درر وجواهر لو تقلدتها كل زوجة لما وجدت في بيتها غير السعادة والهناء .

زوجتي الحبيبة ... حافظي على أركان الدين ونسكه وعبادته ، احمدي الله على كل حال واملئي على حياتي وواقعي وبيتي ولا تجعليني وحيداً في الحركة والتصرف ولا في الكفاح والتفكير .
واحرصي على التقارب بيننا في وجهات النظر ، امسحي عني المتاعب والآلام في كل وقت ، وكوني البلسم والشفاء . حافظي على هدوء البيت واستقراره وسامحيني عندما أخطئ فالعصمة للأنبياء .
لا تبخلي علي بالنصيحة والإرشاد ، وحافظي على كرامتي في حضوري وغيابي وفي داخل البيت وخارجة ، ولا تبحثي عن عيوبي ولا تستغلي نقاط ضعفي . لا تجامليني فتزيني لي الأخطاء على إنها صواب حاولي إصلاح عيوبي خطوة خطو ودون ملل أو يأس أو تهور . حاولي أن تكوني اجمل أمراءه في عيني . ابتعدي عن ما حرم الله ورسوله ونهى الله ورسوله صلى الله عليه وسلم . حددي أهدافك بالحياة واربطيها بحاضر الأسرة ومستقبلها ، جددي عزمي وثقتي بنفسي ، لا تحاصريني بالغيرة الشديدة . احبي أهلي وعشيرتي واجعليهم إحدى السبل إلى قلبي . التزمي بالعمل الجاد والسعي المستمر لتحقيق مستقبل افضل الحاسرة .
هل تعلمين أن وراء كل رجل عظيم امرأة تدفعه إلى الأمام . خاطبيني بما احب أخاطبك بما تحبين . اقتصدي بالأنفاق ونظمي اقتصاد البيت .
كوني قريبه من دائماً وفي كل شي ، لا تتغيري بما لديك من مال وجمال ، لا تجعلي المال يفرق بيننا ، فالمال وسيله لا غاية .
احذري من إفشاء سري وسر بيتي لأي إنسان لا تفتحي أذنيك لغيرك من النساء بالغيبة . اغرسي روح التعاون والعطف والحب بين أفراد الأسرة ، وساوي بين الأبناء في المعاملة ، واجعلي الصدق والصراحة أساس التعامل بيننا ، لا تتحدثي عن النسوة الاخريات وتجاربهن عندنا .
كوني رحيمة بي بأولادنا والناس ، ساعديني على صلة الرحم وهوني علي آمر هذا الصلة ، لا تكثري من الصديقات والزيارات لإضاعة الوقت انشري البهجة والسرور على البيت والأسرة . و أحيطيني بالحب والعطف والحنان والرعاية الكاملة .

المخلص لك زوجك

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد


ذات صلة:

افتراضي
...تعجز يدي عن التصفيق من فرحتي بالموضوع
ويعجز لساني عن شكرك من جمال الموضوع
توبيك جميل اوووووي ضي
تسلم ايدك





افتراضي
ثانكس توبيك جامد اوى

افتراضي
مغسي ع التوبيك الجامد دة
الف الف شكر



مواقع النشر (المفضلة)


رسالة من زوج محب لزوجته


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع