الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

كيف!!!!!!!؟؟؟؟؟...........

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي كيف!!!!!!!؟؟؟؟؟...........
أنا جديدة في المنتدى بس حاسة ان ممكن تساعدوني أصله سؤال محيرني أوي

اولا منوره يا جميل

المشكله بتاعك

حلها بسيط

اولا هيبان عليه شعوره ده

لو كان ميال ليها او لا

اذا كان هوه كمان بيحبها هيحاول يقرب وهيه هتقرب

هتختفي شوية تشوفه هيسال عليها ولا لا

يارب يكون اجابتى تساعدك

شكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا على مرورك.....................بس مش ممكن يكون بيعاملها كدة كأخت ليه مش أكتر؟!!!!.......

و سوري بجد أنا غلسة بس اجابة السؤال التاني كمان

ولو أنا عايزة أوصله اني بحبه بس خايفة من ردة فعله؟؟؟؟؟............

أنا جديدة في المنتدى بس حاسة ان ممكن تساعدوني أصله سؤال محيرني أوي

نورتى المنتدى كله

ويارب تنسبطى معانه

نيجى للسؤال الاول

حكاية انك تعرفى شعوره تجاهك دى سهله

ايندركيمو قالك كلامه كويس اوى

بصى ياستى الانسان اللى بيحب مش بيعرف يخبى

بيبان عليه اوى فى تصرفاته

لو مثلا جايه مكان وهو موجود فيه هتلاقى عنيه شكل وبيتسم وكده

لو غبتى فتره هتلاقى بيسال عليكى كتير

دايما عاوز يقعد معاكى يشوفك

بيحب يتكلم معاكى وكده

حكاية بقى انه ممكن يكون بيعاملك زى اخته دى

السؤال ما بيزدش اوى مش بيهتم بكل حاجه ليكى

ممكن تغيبى فتره يسال مره مرتين بالكتير

عادى فى كلامه معاكى

السؤال التانى عاوزه توصلى لواحد انك بتحبيه

اولا مينفعش البنت هى اللى تقول للولد بحبك

وحكاية خايفه من ردة فعله دى

اصبرى فتره وهو لو بيحبك هيقرب منك وهيقولك

ربنا يوفقك فى حياتك يارب

اخوكى محمود

شـكــــــــــــــــــــــــــــرا لترحيبك بيا في المنتدى وان شاء الله هكون مبسوطة
وشكـــــــــــــــــــــــــــــرا للرد

انا مش قصدي بطريقة مباشرة يعني مثلا ممكن من طريقة الكلام معاه

بصــىآ يـآ قمر انا نصيحتىآ ليكــىآ انك قبل اى حاااااااجة تحكمىآ عقلك الاول مش قلبك واى حد بيحب بجد بيبان علية على فكرة

يعنى انتى ممكن من تصرفاتك يكون باين عليكىآ عارفة حتى لو هو حاسس انك زى اختة المفروض وواجب علية يصارحك وانتى اوعى تزعلى من صراحتة دى

تانى حاجة لو هو بيحبك فعلا مينفعش انة يستنى منك انك انتى اللى تصارحية فهمانى

واوعى تفكرى مرة انك تصارحية بحاجة عشان محدش يعرف اللى فى نوايا الناس ايةة يمكن لو صارحتية تكون نيتة مش كويسة ويقول مانا اتسلى اية المشكلة لان المشكلة دى بقت فى فى شباب كتير محدش بيراعى ربنا ابدا فى معاملتو

وزىآ مانا قولتلك هو لوبيحبك فعلـآ المفروض انة يجىآ ويصراحك وميستناش منك انك تقوليلة بحبك وبصى قبل اى خطوة اهم حاجة لازم تفكرى فيها انك تراعى ربنا فى اهلك ولو ربنا كتبلك نصيب وانت والشاب دة حبيتة بعض لازم اهلك يعرفو وتعرفية ان اهلك لازم يعرفو كل حاجة ساعتها بقى هو هيبان اذا كان بيحبك فعلا ولا بيلعب بيكى لو بيحبك فعلا اكيد هيبقى يوم المنى لما اهلك يكونو عارفين بالموضوع دة

لكن لاقدر الله لو كان بيلعب مشاعرك او بيكى هيكون اكيد باين ليكىآ اوى اول ما هيعرف انك مش بتخبى حاجة عن اهلك

وانا بقولك كدة لمصلحتك فكرى بعقلك مش بقلبك وانتى بتفكرى طبعا اهم شئ تراعى ربنا وما تحاوليش تعملى اى حاجة من ورا اهلك

وانا اتمنى ليكىآ كل التوفيق وانشالله ربنا ييسر ليكىآ الحـآل ويسلممك من كل شر ويحفظك لاهلك انتى وكل البنات يارب

تحيـآتـى ليكىآ أخـوكىآ فـ الله ::: تــامر ..؛

شكــــــــــــــــــــــــــرا ليك يا تامر
انا الحمدلله مش بخبي حاجة عن أهلي بس ده سؤال جه في بالي لأني بشوف بنات كتيـــــــــــــر بيروحوا يصارحوا الولد بحبهم وممكن يتصدموا
وفيه اللي بيبقوا عايزين يتأكدوا من مشاعر اللي قدامهم فكونت عايزة أفيدهم من غير لما يجرحوا كرامتهم:
)

هى كل الحكـآيـة ان اى بنـــت بتحب ولـد مينفعش انها تصـآرحو الا فى حالة واحدة اللى هى تكون اتأكدت خلـآص ان هو كمان بيبادلها نفس الشعور

ودة هى المفروض تعرفو ازاى ؟؟؟

هقولك انا ازاى مبدئياًَ دة بيكون احساس قوىآ عندها بيخليها تتأكد انة بيحبها

تـآنـىى حاجة والمهمة ان الحب بيبان على صـآحبـو جداااااا اى واحد بيحب بيبان علية اوى ومش بيعرف يخبى حتى لو حب يدارى مش بيعرف

واكيد البنت هتلاحظ معاملتة ليها اتغيرت شوية عن اول ما عرفها بقى فى اهتمام اكتر كلام بينهم اكتر بقى بيحب يقضى معاها اطول واكتر وقتا يتكلم معاها فية يعنىآ الحاجات اللى زىآ دىآ

وفـ الاخر عن نفسىآ مش مقتنع مهما كان الا بأن الولد هو اللى لازم يصـآرح البنت مش العكس اصل احنا فى مجتمع شرقىآ ولينا عادات وتقاليد لو بنت راحت قالت لولد بحبك هيتقال البنت دى مش وش كسوف ومش عارف اية وكلام كتير مالوش لازمة

هى دىآ كل الحكـآيــة

اهلا بيكى يا قمر فى المنتدى

بس تسمحيلى اسالك سؤال
انتى طبعا اولا محتاجة جواب لسؤالك
طيب متيجى اولا نسال احساسك ؟

انتى حاسة باية تجاة الشخص دى؟

وهل نفس الاحساس متبادل من نفس الشخص؟

اكيد لو جاوبنى على الاسئلة دى اكيد هتوصلى لحد صارم

وفى انتظار ردك

شكــــــــــــــــــــــــــرا ليك على الاجابة ديه يا تامر