الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

أنانية الأمهات وحب النفس

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

5propeller أنانية الأمهات وحب النفس
هذه القصة حقيقية مش تأليف
واحد كان بيحب واحدة بقاله خمس سنين من غير مايقولها وسافر السعودية للعمل ورجع بعد سنة ولما رجع اعترفلها هى كانت قريبة صاحبه عشان كدة فضل طول الفترة دى بيحبها ومتردد انه يقولها
ولما فكر انه يقولها فكر فى كدة
عشان كان خلاص جاهز للارتباط والزواج واعترفلها واعترفتله انها بتحبه ومعجبة بيه وبترتاح معاه فى الكلام ولما قال لمامته انه يطلع يتقدملها مامته ماوفقتش عشان كان لسة قدامه جيش ولسة ماشفش هيدخل ولا لأ وهى ماتعرفش الانسانة اللى هو عايزها هى اعتراضها كان على جوازه عشان والده متوفى واخواته كلهم شباب ومتجوزين وهى كبيرة فى السن وهو الوحيد طبعآ اللى فاضل معاها المهم مرت الأيام وحبوا بعض أكتر وجاء الوقت اللى عرف فيه انه هيدخل الجيش ولما عرف طبعآ كان أسوأ يوم عدى عليه وعليها واستسلموا للقدر ومامته قالتله أنا مش هتقدم معاك الا لما تخلص جيش ودى كانت طبعآ تلكيكة وجيشه كان سنتين وفاتت الأيام وهما مصبرين نفسهم عالأيام وبعدين هى كانت بيتقدملها عرسان كتير وهى بترفض وفجأة اتقدملها عريس وهو كان صاحب حبيبها مكنش يعرف انها مرتبطة بصاحبه وأهلها وافقو عليه ولما راحت عشان تستنجد بيه قالها خلاص أطلع أتقدملك من غير أهلى وراح قال لأهله مامته قالتله أنا مش هدخلك بيت لو اتجوزتها
والظلم فى كدة ان مامته حكمت عليها من غير ماتعرفها بس هى معترضة على فكرة الزواج نفسها وهو برضه كان مصمم وقالها مش مشكلة عشان أنا لوسيبتك عندى الموت أهون من انى أسيبك والمهم هى قطعت الاتصالت معاه وهو فوجأ انها اتخطبت وطبعآ كانت صدمة صعبة عليه وبعدين قدرت انها تكره خطيبها فيها واعترفتله انها مابتحبهوش وسابته ورجعت لحبيبها تانى وهى فرحة الدنيا فيها ومرت الأيام وهما حبه بعض أكتر واتعلقوا ببعض أكتر وبرضه كلاكيت تانى مرة حصل نفس الكلام بس هى زهقت واستحالة كل شوية هتفضل تتخطب وتسيب طبعآ لأنا سمعة الولد مش زى البنت فاستسلمت وقالت هتحاول تحب خطيبها وهى ارتحتله لأنه انسان كويس وقالت خلاص بقى أنا هكمل معاه
والسؤال هنا انها كل ماتشوفه دلوقتى تحس انها ظلمته أوى من دمعة عينيه ونظرته ليها وهى مش عارفة تعمل ايه هى حاسة انها جرحته أوى وظلمته ومش عارفة تعمله ايه وهى بتعرف أخباره وعرفت ان نفسيته تعبانة أوى ومبقاش يحب مامته لأنه حاسس انها السبب فى اللى هوفيه لدرجة انه بيدعى عليها ومن قلبه انها تتوفى ويرتاح منها زى ماهى قتلته بالحيا وحرمته من حياته وعيشته متعذب بقيت عمره وهو كمان كان علطول بيقولها ان دى مش أمى الأم استحالة تموت ابنها وتحرمه من الحياة

وشكرآ ليكم أنا عارفة انها قصة طويلة ودوشتكم بيها وزمنكم دلوقتى بتقولو ياريتنا ماكنا دخلنا عليها أصلآ صح

ذات صلة:

بجد قصه جميله اوى اوى وواقعيه يا نور

وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

ممكن يكون بيحبها وهى بتحبه

بس هى مش من نصيبه

واكيد سعادته وسعادتها مش مع بعض

ومينفعش يعيب على ماماته ويكرها

هو مش عارف يعنى ايه عقوق والدين

بعدين هى عملت اللى عليها ومينفعش تشيل نفسها الذنب

بجد مشكوره نور على القصه دى

تقبلىى مرورى

شاعر القمر

التعديل الأخير تم بواسطة شاعر القمر ; 05-21-2010 الساعة 03:33 AM
قصه جميله جدا يانور وواقعيه بس فعلا ليه يكره مامته ويتمنالها الموت وليه ميفكرش انه ربنا مش رايد انهم يكونو لبعض وفعلا زى مقال حوده الا عقوق الوالدين واكيد ممته متعلقه بيه اوى علشان ابنها الوحيد اللى اغلبيه الوقت معاها والبنت عملت اللى عليها مينفعش ترمى نفسها عليه اكتر من كده دى كانت ناقص تروح تخطبه وبجد مشكوره يانور تحياتى ليكى

تقبلىى مرورى

شاعر القمر

طبعآ أقبل مرورك هو أنا أصلآ ليا غيركم
بس تفتكر ياشاعر هى دلوقتى تعمل ايه هى حاسة بالذنب من ناحيته عشان كل مايشوفها عينيه تبكى قدامها وميقدرش يبصلها ويبص فى الأرض

كانت ناقص تروح تخطبه وبجد مشكوره يانور تحياتى ليكى

على رأيك هى فعلآ كانت ناقص انها تروح تخطبه
ميرسى ياقمر على مشاركتك ورأيك

Eh S(17)
طبعآ أقبل مرورك هو أنا أصلآ ليا غيركم
بس تفتكر ياشاعر هى دلوقتى تعمل ايه هى حاسة بالذنب من ناحيته عشان كل مايشوفها عينيه تبكى قدامها وميقدرش يبصلها ويبص فى الأرض

بصى يا قمر دلوقتى هى استنيت الكتير وحاولت اكتر انهما يكونوا مع بعض

والدته مش موافقه

انا عارف انها هتلوم على نفسها لما تشوفه بيبكى لما يشوفها

لكن ده وقت وهيعدى والمفروض تحاول ماتشوفوش فتره

يعنى مثلا لو هو جار ليها تحاول تقلل من خروجها من البيت

وهى مساله وقت وان شاء الله هيكون كل شىء بخير

وهو مش هيفضل يبكى لما يشوفها

الحياه مش بتقف عشان انسان لا بتسيبه وتكمل ولازم هو يكمل فى الحياه

شكرا ليكى يا نور

بجد منوره المنتدى ياقمر

اخوكى

محمود الصياد ( شاعر القمر )

شكرا ليكى يا نور

بجد منوره المنتدى ياقمر

اخوكى

ميرسى أوى ليك أنا بجد حاسة انك أخ وصديق ليا ربنا يخليك ليا ياحودة يامنور المنتدى

Eh S(17)
شكرا ليكى يا نور

بجد منوره المنتدى ياقمر

اخوكى

ميرسى أوى ليك أنا بجد حاسة انك أخ وصديق ليا ربنا يخليك ليا ياحودة يامنور المنتدى

ربنا يخليك يا نور بجد انتى انسانه محترمه اوى ومواضيعك بدل على شخصيتك
وانا يسعدنى انى يكون ليه اخت بالاحترام والجمال ده
شكرا ليكى

Eh S(17)
ربنا يخليك يا نور بجد انتى انسانه محترمه اوى ومواضيعك بدل على شخصيتك
وانا يسعدنى انى يكون ليه اخت بالاحترام والجمال ده
شكرا ليكى

شكرآ ليك ياشااااعر وشكرآ على متابعتك ومرورك