الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

help my friend

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

Question help my friend
مساء الخير حبايبي انا ليا وحدة صديقتي حاولت معاها كتير بس مقدرتش

ياريت تفيدوني البت لليها 15 سنة وبتحب واحد عمره 29 سنة وهو بردو بحبها

بس اهل صديقتي مارضيوش يوافقو والبت والشب بيتعزبو تنيناتهم

انا بصراحة حاولت اقنع اهلها بس مارضيو ياريت تفيدوني

ذات صلة:

Eh S(21)

المفروض تحاولي تقنعيها هيه يا كول

لسه صغيره جدا وفرق السن كبير

دي كمان لسه في مرحلة المراهقه ومشاعرها هتتغير لما تكبر شويه وهتندم

فهميها كده لانه اهلها عندهم حق

وربنا يوفقها يارب

...فعلا وان من راى جنه

15 سنة لسة صغيرة جدا ........... وممكن تكون الحالة الى هيا فيها دى
مرحلة حب المراهقة فيها الفتاة لم تفرق بين الحب الحقيقى والحب الوقتى

واكيد اهلها شايفين ان دى مش من صالحها

تقبلى راى البسيط

15 سنه صغيره اوى يا كول بجد
انا مع جنا وحماده
حاولى اقنعيها انها لسه صغيره والفرق كبير بينهم

مش تحاولي تقنعيها لانها مش هتستجاب ياكول لازم الاهل تتدخل وبالعافيه لان المرحله دي خطيره جدا وهو ازاي راضي يتجوز واحده لو كان اتجوز كانت هتبقى اد ولاده مينفعش غير القوه ف المشكله دي وكله هيتحل ان شاء الله

انا من رأى ان البنت بتحاول تلجأ للعطف والحب من الغير
لو اهلها اخدوها فى احضانهم وحسسوها هما اد ايه بيحبوها وخايفين على مصلحتها
ويفهموها ان ده مش فى مصلحتها وانها لسه هتكبر اكتر وهيكون عندها فرصه احسن انها تحب حد مناسب ليها
وانتى لازم تقفى جمبها وتفهميها
بس هقولك هى مش هتسمع لك
لان فى فتره المراهقه الشباب والبنات بيكونوا متمردين بعض الشىء على اراء الغير
وبيحاولوا ينفذوا اللى فى دماغهم
حاولى تشغلى وقتها بحاجه تانيه
ومتديهاش فرصه انها تقابله او مجرد انها تفكر فيه
وربنا معاها وتطلع من المحنه دى ان شاء الله

فعلا انا معنديش كلام اقوله لان اخواتى قبلى قالو الكلام الصح وانا معاهم ودى فعلا فتره مراهقه بس على فكره مهما حاولتى تشغليها بحاجات تانيه السن ده البنت لما بتكون فيه وبتفكر فى حاجه مبتقدرش تنساها بس ربنا معاها

بسم الله الرحمن الرحيم
احب الاول ان اقول السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحيه طيبه وبعد انا هطول عليكي شويه بس ان شاء الله يكون الحل في ايدي
اولا انتي بقولي عندها 15 سنه وبتحب واحد عنده29 سنه
اول ده مش حب ثانيا هي في سن المراهقه يعني مش عرفه هي بتقول ايه
وبعدينايه الي هيخلي واحد عنده 29 يحب وحده عندها15 سنه الا اذا كان محتاج منها حاجه او بالاصح يضحك عليها

اولا لازم الاهل يدخلو شويه ويرعوها اكتر من كده ويوعوها ويريت ميدخلوش بالعنف لان العنف مكنش وسيله لحل اي مشكله وبعدين
دورك موجود
انتي بتقولي انها صحبتك يعني مش هتتحرجي وانتي بتكلميها اولا تعرفيها المرحله الي هي فيها
من سن المراهقه

ثانيا عرفيهاان هي لو اتخذت القرار ده وعملت اي شى من ورا اهلها هيكون خطر جداااا
ولو هي حبتو وفضلت كدا اما تكبر هتعاني جامد لان هتشوف ولاد وشباب تنين صغيرين بسنها

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية . ويريت تردي عليا في عرضي للحل
لان انا شيفه مقنع جدا من جميع الجهات
وشكررررررررررررررررررا

كل الكلام دة جميل فرق 14 سنة لا يا قمر مش هينفع وانتى غلطانة انك تروحى تكلمى اهلها البنت صغيرة جدا واشاب دة فعلا بيضحك عليها دا بيلعب بيها فهميها كدة وبراحة لاننا عدينا كلنا من نفس المرحلة دى وعارفين اية اللى بيجرى
وفهمى اهلها انهم يفهموها براحة علشان ممكن البنت ما تسمعش كلام حد وتنفذ اللى فى دماغها وخلى بالكم منها واشغليها فى اى حاجة زى المنتدى بتاعنا دة

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .