الإهداءات
abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير    

أعرف كم هى نسبه أدمانك للنت ؟؟

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

Red face أعرف كم هى نسبه أدمانك للنت ؟؟
أعرف نسبه أدمانك للنتأعرف نسبه أدمانك للنتأعرف نسبه أدمانك للنتأعرف نسبه أدمانك للنتأعرف نسبه أدمانك للنتأعرف نسبه أدمانك للنت[center] السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عندي لكم اليوم فحص للادمان >> مو ادمان مخدرات عاد

هذا فحص تشوف فيه كم نسبه ادمانك على النت

الاختبار مكون من عشره اسئله ..

كل سؤال جاوب عليه بــ ( نعم )

يلا .. نبدأ؟؟-

1- هل تشعر(ين) بالام في اسفل الظهر و الام في مفاصل اصابع اليدين و

اجهد بالنظر بعد ترك التصفح او اثناءه ؟؟

2- هل تشعر(ين) بشوق او رغبة شديدة لدخول النت ؟؟

3- هل يتملكك شعور بالنشاط و النشوة عند الدخول للنت ؟؟

4- اذا انتهى اشتراكك بالنت او بطاقتك هل تشعر(ين) بالضيق او العصبية او

حتى الاستلاف << اذا كنتوا مفلسين ؟؟

5- هل تقضي(ن) اكثر من 5 ساعات متواصلة او متفرقة في اليوم على النت ؟؟
6- هل يحدث منك اهمال لالتزامات الاخرى ( الاهل - العمل - الدراسة ) بسبب

النت ؟

7- هل تشعر(ين) بالميل للعزلة و الانفراد و الابتعاد عن مخالطة الاخرين؟؟

8- هل تشعر(ين) بشيئ من الاكتئاب عند الابتعاد عن النت قسريا مثل السفر

او منع ولي امرك او رئيسك في العمل؟؟

9- هل تشعر(ين) بانك تعيش في احلام اليقظة و غير واقعي في تفكيرك ؟؟

10- هل تاكل بشكل غير منتظم بسبب النت و ربما وجدت نفسك تاكل و انت تتصفح ؟؟
وبعد كدة
تضربون عدد الاجابات نعم بـ 10 و تشوفون كم نسبة ادمانكم

تقبلو تحياتى

ذات صلة:

والله يالي لي

انا مش محتاجة حتي اقرا موضوعك
انا اكيد مدمنة نت
دا انا مش بقوم من علية

حتي شغلت لايف في موبايلي علشان وانا برة بردة ادخل
يعني مااقولكيش علي ادماني

الف شكر ليكي لي لي
علي موضوعك الرائع

--------------------------------------------------------------------------------

1- هل تشعر(ين) بالام في اسفل الظهر و الام في مفاصل اصابع اليدين و
اليدين ممكن اما الظهر فشويه رياضه ويرجع الى قواعده
اجهد بالنظر بعد ترك التصفح او اثناءه ؟؟
اه بحس بصداع وانا مصدعه خلقه ربنا يستر2- هل تشعر(ين) بشوق او رغبة شديدة لدخول النت ؟؟
اه والله ساعات لو بعت النت يوحشنى اوى3- هل يتملكك شعور بالنشاط و النشوة عند الدخول للنت ؟؟
لا عادى يعنى بسد ببقى سعيده عشان بطمن على اصدقاء ليا فيه وبدخل المنتدى لانه دمه خفيف زى الى فيه
4- اذا انتهى اشتراكك بالنت او بطاقتك هل تشعر(ين) بالضيق او العصبية او
لالالالالالالالالالا خالص اتعصب ليه او اضايق ليه بالعكس ببقى سعيده
حتى الاستلاف << اذا كنتوا مفلسين ؟؟
يعنى ايه لا عمرنا مش هنبقا كده جيب السبع ما يخلاش هههههههه
5- هل تقضي(ن) اكثر من 5 ساعات متواصلة او متفرقة في اليوم على النت ؟؟
يعنى مش وراء بعض احس بالذهق بسرعه
- هل يحدث منك اهمال لالتزامات الاخرى ( الاهل - العمل - الدراسة ) بسبب

النت ؟ لا طبعا الحمد لله النت فى حياتى عمره ما يخلينى اهمل اى شىء بعمله لانى انا الى بتحكم فيه مش هو الى بيتحكم فيا
7- هل تشعر(ين) بالميل للعزلة و الانفراد و الابتعاد عن مخالطة الاخرين؟؟
[color="magenta"]لالالالالالا اطلاقا انا بحب الناس جدا وبعدين عمر حياتنا مش هتبقا نت على طول لازم نخرج ويبقى فى مخالطه بين الاهل والاحباب[/COLOR]
8- هل تشعر(ين) بشيئ من الاكتئاب عند الابتعاد عن النت قسريا مثل السفر
ممكن النت يوحشنى بس مش لدرجه اكتئاب مش بحب الهم انا يا لىلى وانتى عارفه ربنا يكفينه شر الاكتئاب
او منع ولي امرك او رئيسك في العمل؟؟
النت قصدك عادى الحياه مش نت وبس يا لىلى
9- هل تشعر(ين) بانك تعيش في احلام اليقظة و غير واقعي في تفكيرك ؟؟
ساعات احنا بشر مش ملايكه واحلى شىء فى الدنيا الاحلام
10- هل تاكل بشكل غير منتظم بسبب النت و ربما وجدت نفسك تاكل و انت تتصفح ؟؟ [size=18]
لالالالالالالالالا ابدا اكلنا والحمد لله فى معاده واخيرا عمر النت ميغير حياتنا ومشكوره يا لىلى على الموضوع الجميل ده واهنيئكى من كل قلبى وارجو الرد يعجبك

مرسيى ليكم ارق بنوتات بينك وكرمالك
وحاولوه انكم تقللوه من النت شويه

:goodpost:الف شكر والله
هيك انتوا صحيتونا للواقع بعد الاختبار
لانه كل الاجابات كانت عندي نعم يعني مدمن نت 100%
مع خالص تحياتي المهندس حمودي

مرسيى ليك يا حمودى على المرور ويارب تقلل من دخولك النت شويه