منتدي كريزى مان > >
6 نصائح للرجل عند شراء هدية المرأة ..... -------
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

6 نصائح للرجل عند شراء هدية المرأة ..... -------

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

3 6 نصائح للرجل عند شراء هدية المرأة ..... -------
تبادل الهدايا مابين المرأة والرجل يحتاج شيئا من الاتكيت إلا أن الإتيكيت لا يعني التكلف في شراء الهدية وتقديمها، وإنما هو فن التعامل بذوق ولياقة مع الآخرين، بالإضافة إلى مراعاة المستوى الاجتماعي في ذلك كله.

ننصح الرجل باتباع 6 خطوات عند شرائه هدية للمرأة:


1- مراعاة عنصر المفاجأة أهم شيء في تقديم الهدية للمرأة، لأن سؤال المرأة عن ما تفضلة فكرة محرجة وغير لائقة.


2- ليس من قواعد الإيتيكيت أن يعطي الرجل المرأة مبلغا من المال لشراء هديتها، فإعطاء الاهتمام للزوجة يمثل لها السعادة أكثر من الهدية.


3- من أكثر الهدايا شيوعا هي العطور، والمجوهرات بأنواعها، ولكن هناك بعض النساء تحب تربية الحيوانات الأليفة، أو تقديم مجموعة من صيحات الموضة في الملابس.


4- من غير اللائق على الإطلاق أن يشتري الرجل للمرأة أو العكس أشياء خاصة، وخصوصا الملابس الداخلية قبل الزواج.


5- يجب أن تكون هدية المرأة مغلفة بشكل مرتب ولائق، وليس من الضروري أن تكون باهظة الثمن على قدر ما هي بسيطة ورقيقة.


6- أيا كانت الظروف يجب ان تقدم الهدايا بابتسامة رقيقة تعبر عن مدى الحب بداخل الشخص.

ذات صلة:

التعديل الأخير تم بواسطة الغدير ; 03-09-2010 الساعة 10:24 AM
Eh S(21)
نصايح جميله اوي يا حماده

ميرسي جدا ليك

تسلم ايدك


افتراضي
ميرسى لمرورك الجميل جنه

وردك الاجمل
تحياتى ليكى


افتراضي
نصائح فوق الرائعة استمر فى نجوميتك يا حمادة

افتراضي
ميرسى لمرورك الجميل
وردك الاجمل
تحياتى ليكى


افتراضي
شكا على النصايح الحلوة دى
على فكر يا حماده انا ابكره انشا الله راح اعمل كده بالضبط
راح اجيب هديه واغلفها واعمله مفاجاه
اعتقد بان حبيبتى راح تبقى مسروره قوى
مش كده يا جماعه ولا ايه

افتراضي
كدة بالضبط يا قمر
ميرسى لمرورك الجميل
وردك الاجمل

تحياتى ليك


افتراضي
تسلم ايدك يا نجم

افتراضي
ميرسى لمرورك الجميل
وردك الاجمل

تحياتى ليك


افتراضي
تسلم يا حملدة على الموضوع الجميل دى




مواقع النشر (المفضلة)


6 نصائح للرجل عند شراء هدية المرأة ..... -------


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع