الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

تفتكروا مجنونة لو عملتها؟؟؟ ما اعتقدش !!!

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

عدد المعجبين1الاعجاب

افتراضي تفتكروا مجنونة لو عملتها؟؟؟ ما اعتقدش !!!
انا مشكلتي مش صبوورة وحاولت النتحار 8 مرات ما تلومونيش
دلوأتي مش عارفة اعمل ايه عايزة اهرب بس خايفة
ما تقولوش غلط ما تهربيش
انا الناس الي عايشة معاهم (( اهلي ))
ما بيفكروش غير في الفلوس وبس
صحصح انا مش محتاجة حاجة لكن عايزة حب وحنان ومش لاقية
الانسان الي يفهمني ويحبني بجد ومش عارفة اصارح اهلي بكدة
لاني بس بقعد معاهم اصلا دا هم ما يعرفوش انا عمري كم
كل مرة يسألوني وكده حرااااااااااااااااااااااام صح؟؟؟
يا جماعة قولو لي اعمل ايه واتصرف ازاي انا تعبت !!!
بلييييز محتاجة مساعتكم انصحوني لاني ما عنديش غيركم

ذات صلة:

اهلا بيكي ياجميل واسفين على التأخير وتجاهل الموضوع بس انا لسه شايفه حالا بجد

اللي انتي حاسه بيه ده بسبب البعد عن ربنا قربي من ربنا اكتر وهو هينور طريقك ويصلح حالك وان شاء الله تلاقي ابن الحلال اللي يحافظ عليكي ويديكي الحنان وميكونش طمعان في اي اشياء ماديه ومشكلتك دي هتنتهي بمجرد زواجك
وكله هيبقى تمام ان شاء الله

Eh S(21)
زي احمد ما قال يا حبيبتي تعرفي لو قربتي من ربنا هوه هيغنيكي عن كل اللي بتتكلمي عنه

ويمكن كمان ربنا يكون رايد وانتي اللي تهدي اهلك ويعرفوا انه الماديات مش كل حاجه

بس اوعي تفكري انك تسيبيهم خالص ولا تفكري في الانتحار

لسه انتي صغيره اوي والعمر قدامك وان شاء الله اللي جاي احسن

حبيبتى بجد لو انتى حاسه انك تعبانه فى دنيتك فالى بتفكرى فيه ده تعب اكتر لاخرتك لانك بكده هتغضبى ربنا قربى بجد من ربنا وادعيه عمرة ماهيخزلك ومتهربيش لانك مهما كان الى انتى فيه فعالاقل بتيجى اخر الليل تقفلى الباب عليكى وهتبقى مطمنه

اتمنى راى يعجبك واتمنالك التوفيق فى حياتك

انا كمان مع احمد وجنه وكنز اوعى تفكرى فى الانتحار كده بتخسرى دنيتك واخرتك

وقربى من ربنا وان شاء الله ربنا هينور طريقك ويسعدك ويرزقك بانسان يكون بيحب لشخصك مش علشان الفلوس

Eh S(17)

اهلا بيكي يا قمر

اولا انتي مش مجنونه انتي بتدوري على الحب و العطف اللي انتي حاسه انك محرومه منهم

.......... بس الانسان لما ينقصه حاجة لازم يدور عليها في المكان الصح مش يهرب من الحياه كلها

و بعدين الله خلقنا حتى نعيش في الدنيا بغض النظر عن الناس اللي حولينا مين هم و لو مهتمين بينا أو لأ

ماتخلي شي في الدنيا يكسرك انتي لسه في اول الطريق و كتير هتشوفي لسه .....لو من اولها اليأس ده كله جواكي هتعملي ايه بعدين ؟ !

بدل ماتهربي و تعملي حاجة حرام دوري على الحب في قلوب اهلك قلوب اخواتك و اصحابك

قدميلهم الحب و الاهتمام اكيد هيبادلوكي بنفس المشاعر

على فكره لو انتي فكرتي بجد قبل ما تحاولي تنتحري لو فكرتي بعد كده هيحصل ايه عمرك ماهتجربي تاني تنتحري

الانتحار مش امر بيسط انتي مش عارفه رايحه فين بس أنا بأكدلك إن مش الجنه

حرام قتل النفس قدامك اكتر من اختيار ليه بتروحي على اصعب اختيار ؟!

انتي عايزة بس انك تقولي لاهلك انا هنا حسوا بيا ...... قوليها بغير طريقه

ربنا بيحبك كتير عشان كده بيديلك اكتر من فرصه تختاري غير طرق و تعيشي و تفرحي لان ربنا خلقنا عشان نعيش في الدنيا و احنا اللي بندي حياتنا الطابع اللي عايزينه لوكان هم و نكد او فرح و ابتسامه

دوري هتلاقي كتير ناس بيحبوكي و امرك بيهمهم ماتعمي عنيكي عن الحقيقه

جربي و حتى لو فشلتي في كتير اختيارات قدامك و في كتير طرقات مفتوحه ليه بتروحي للاختيار الغامض و الطريق المسدود

ماتفكريش بكل الامور بعواطفك و انفعالاتك حكمي عقلك و ضميرك

ماتستني حد يجيلك او حاجة تجيلك لحد عندك انتي دوري حوليكي عشان تلاقي اللي انتي عايزاه

و قدمي الحب و المشاعر اللي انتي محتاجالها اكيد هيكون الرد اللي انتي عايزاه من اللي حوليكي

بتمنالك السعاده و ربنا يحميكي

الانتحار مش لعبه شيلي الفكره دي من دماغك خالص

مهما حصل حوليكي و شفتي الكره و اللامبالاه و التهميش من اقرب الناس حوليكي فكري بنفسك و سلمي امرك لله هو الوحيد اللي حاسس بيكي و عارفك ومعاكي على طول

ربنا يسعدك حبيبتي

انا كمان مع احمد وجنه وزى ما ندى قلتلك

انا كمان مع احمد وجنه وكنز اوعى تفكرى فى الانتحار كده بتخسرى دنيتك واخرتك

وقربى من ربنا وان شاء الله ربنا هينور طريقك ويسعدك ويرزقك بانسان يكون بيحب لشخصك مش علشان الفلوس

وقربى من ربنا اكتر واكتر وانتى هتلقى الانسان اللى تحبيبه

ربنا يريحلك قلبك

بس انا فعلا شايف ان دة بسبب البعد عن ربنا

جربى تقربى كدة من ربنا هتلقيكى بقيتى احسن واحسن

بسم الله الرحمن الرحيم

الذين امنوا وتطمئنوا قلوبهم بذكر الله الا بذكر الله تطمئن القلوب

صدق الله العظيم

3
ربنا يريحلك قلبك

بس انا فعلا شايف ان دة بسبب البعد عن ربنا

جربى تقربى كدة من ربنا هتلقيكى بقيتى احسن واحسن

بسم الله الرحمن الرحيم

الذين امنوا وتطمئنوا قلوبهم بذكر الله الا بذكر الله تطمئن القلوب

صدق الله العظيم
وانا ايدك يا سفينه
وانصحك بالاستجمام او الذهاب الى احد المعارف والتفكير بهدوء
والانتحار كفر بالله
ومش حل للمشكلنا الانتحار
بل نواجهاااااااااااااااااااااا
ومنستسلمش
ربنا يفك كربك

بعد الكلام اللى اتقال من حبايبى فى المنتدى ورايهم سليم 100%
حاولى تقربى من ربنا
الرسول عليه الصلاة والسلام قال فيما معناها (اذا سالت فسال الله واذا استعنت فاستعن بالله)

ام عن تفكيرك فى الانتحار ومحاولتك انك تقتلى نفسك
عارفه انا فى فتره حاولت كده وعملت حاجات كتير عشان اموت نفسى
كنت وقتها مدمر
بس اقولك اموت مؤمن ولا اموت كافر
لو انتحرت ايه اللى هيفرق بينى وبين الكافر
قربى من ربنا

دورى الحب والحنان هتلاقيه
انا فى وقت كنت محتاج الحب ولما لاقيته الحب سابنى
واتمنيت انى ما دورت عليه ابدا

اخر كلامى زى ما الكل قال قربى من ربنا واشكى همك وصدقينى هو الرحمن الرحيم
هو اللى بيده كل شىء هو اللى هيساعدك
ومتفكريش فى الانتحار تانى