منتدي كريزى مان > >
لو هاتقلد زيدان.. ترسم إيه على شعرك؟
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

لو هاتقلد زيدان.. ترسم إيه على شعرك؟

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

Eh S(10) لو هاتقلد زيدان.. ترسم إيه على شعرك؟
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كيفيك يا معلمين

من غير لف ولا دوران اقراء الموضوع وقولى رائيك

هاتقلد زيدان.. ترسم إيه على شعرك؟

لاعب مهاري جداً. يُحب للكاميرات، وهي أيضاً تبادله نفس الحب.. وأكثر.

فقد شغلتنا (رأسه) في بعض الأوقات عن متابعة مباراة المنتخب النهائية أمام غانا في بطولة أنجولا 2010 التي فاز بها الفراعنة؛ فقد كنا نحاول فك طلاسم حلاقته الجديدة التي تتغير باستمرار، فهو يتحدى الملل بقصة شعر مخالفة لما فعلها في أمم إفريقيا 2008، وفي مباريات تصفيات كأس العالم. فهو عاشق للتجديد ولفت الأنظار.

فاللاعب المصري محمد زيدان، دائماً ما يفاجئ جمهوره بتقاليعه المختلفة والمتعددة، بداية من رأسه وحتى الحذاء (المتهشك) - على حد وصفه، بعد أن "نططه" على يديه في مباراة مصر والكاميرون في افتتاح مبارياتنا في أمم إفريقيا 2008، بعد أن أحرز الهدف الثاني في مرمى الأسود، وقام باحتضانه و " مرجحته" بعد إحرازه للهدف الثاني في مرمي الجزائر أمم أفريقيا 2010 .

حول حلاقة رأس زيدان، دارت الأحاديث ونُشِرت الصور و"شُيِرت" الفيديوهات على الفيس بوك ويوتيوب، ولذلك نزلنا إلى الشارع وسألنا الشباب عن رأيهم في تقليعات زيدان.

عمرو محمد، مهندس ديكور: "هي حرية شخصية، فمادام هو مقتنع بتلك الحلاقة فليكن، فالمهم هو أنه يعبر بطريقته ويؤدي ما عليه في الملعب، فليفعل ما يشاء".

سماح جودة: "كان نفسي أبقي ولد علشان أرسم على رأسي مثل زيدان، وبما أني من عشاق سماع أغاني الهيب هوب، فبالتالي سوف أرسم أول حرفين من أسم مطربي المفضل، وسوف أكتبها بطريقة مختلفة".

شادي عبد الباسط، طالب: "أنا ذنبي إيه أشوف منظر زي ده، كان من الممكن أن يكتفي بحركة الحذاء، لأنه عاملها علشان إعلان لصالح شركة بوما الرياضية".

عبد الرحمن محمود: "أنا لو أتجننت في يوم من الأيام وعملت الحركة الجامدة دي، فساعتها هرسم عربية وممكن كمان أصبغ شعري مكان الرسمة ويبقي لون للعربية.. وأهو كله تهييس".

هدي سعيد، مبرمجة: زيدان ده أروش واحد شوفته في حياتي، بيحسسني أنه الولد الشقي اللي في المنتخب، وحبيت حلاقته جداً لأنها حاجة جديدة وبتتغير على طول، وتجعلني دائماً في شوق لمعرفة مفاجآته في المباراة القادمة.

جواد محمود، طالب: "لا أستطيع أن أصف كم إعجابي بزيدان كأداء، وبالنسبة لتسريحة شعره وما يفعله من رسومات فالشكل الأخير (القلب والكرة) هو ما أثار إعجابي نظراً لتعبيره الواضح، أما الطلاسم التي سبق وأن رسمها فلم تثير إعجابي بقدر اشمئزازي".

جمال صباحي: "لو كنت مكانه لكتبت اسم خطيبتي.. ممممم.. وأمي كمان علشان ماتزعلش".

مصطفي محمد: "هرسم جبل وطالع منه بركان كبير، تعبيراً عن حالة الزهق اللي أنا عايشها"!

هاتقلد زيدان.. ترسم إيه على شعرك؟تلك هي تقليعة محمد زيدان في كأس الأمم 2008م، والتي تألق بها وأحرز العديد من الأهداف

بينما في 2010 كان له شكل مختلف، فقد رسم قلب ثم علامة يساوي ثم كرة في مؤخرة الرأس

هاتقلد زيدان.. ترسم إيه على شعرك؟

وأنت .. إذا كنت تود تقليد زيدان فماذا سوف ترسم على رأسك؟

تحياتى

ذات صلة:

موضوع تحفه ياحوده

انا من عشاق زيدان

وبيعجبنى الحركات اللى بيعملها فى شعره دى

بس انا طبعا عمرى مافكر اعمل كدا خالص

هو لاعب وغير كدا انه عالمى ومحترف فى اوربا فعادى اى حاجه تيجى منه موش نعلق عليها

لكن لو حصل وعملت زيه يعنى هيكون حرفى وحرف الكوته

تسلم ايديك يا حود يا عسل

توبيك بجد جامد

وانا كمان من عشاق زيز الكره المصريه

طبعا مش اى حد يرسم وده بيبقى طبع واحد بس هرسم فى قلبى مصر

تعاطفكم وحده مو كفاية مع أهل غزة

بسم الله الرحمن الرحيم
فى البداية الموضوع جامد أخر حاجة
وكمان شعر زيدان كان خفيف أخر حاجة
وكمان منتخبنا فى الملعب كان بيطير بالكرة للجون أخر حاجة بس كله مس مهم المهم إن موضوعك جامد جامد جامد

وربنا يوفق

لو عملت كده حكتب على اليمين حرفى والشمال حكتب علامة إستفهام

للتحيييير

انا هارسم شعرى احسن حاجه
طبعا مش هارسم حاجه انا مابشجعش الحكايه دى
بس طبعا زيدان انا بحبه اخر حاجه بجد لاعيب ملوش حل
وزرى ما رسم الكوره انا هارسم علم مصر فى قلبى
مشكور على الموضوع يا حوده
تقبل مرورى وراى البيسط

موضوع تحفه ياحوده

انا من عشاق زيدان

وبيعجبنى الحركات اللى بيعملها فى شعره دى

بس انا طبعا عمرى مافكر اعمل كدا خالص

هو لاعب وغير كدا انه عالمى ومحترف فى اوربا فعادى اى حاجه تيجى منه موش نعلق عليها

لكن لو حصل وعملت زيه يعنى هيكون حرفى وحرف الكوته

هههههههههههههههههههههههههههههه

طيب يا عم حمدى الله يسهلك انتا

ماشية معاك حلاوة يا معلم

نورتنى والله يا حمدى

تحياتى وتقديرى يا صاحبى

تسلم ايديك يا حود يا عسل

توبيك بجد جامد

وانا كمان من عشاق زيز الكره المصريه

طبعا مش اى حد يرسم وده بيبقى طبع واحد بس هرسم فى قلبى مصر

تسلملى يا واد يا ميدو على احلى مرور

نورت الموضوع وشرفتنى يا صاحبى

تحياتى وتقديرى

تعاطفكم وحده مو كفاية مع أهل غزة

بسم الله الرحمن الرحيم
فى البداية الموضوع جامد أخر حاجة
وكمان شعر زيدان كان خفيف أخر حاجة
وكمان منتخبنا فى الملعب كان بيطير بالكرة للجون أخر حاجة بس كله مس مهم المهم إن موضوعك جامد جامد جامد

وربنا يوفق

لو عملت كده حكتب على اليمين حرفى والشمال حكتب علامة إستفهام

للتحيييير

الف شكر يا برنس

نورت الموضوع

ربنا يريح قلبك

تحياتى

انا هارسم شعرى احسن حاجه
طبعا مش هارسم حاجه انا مابشجعش الحكايه دى
بس طبعا زيدان انا بحبه اخر حاجه بجد لاعيب ملوش حل
وزرى ما رسم الكوره انا هارسم علم مصر فى قلبى
مشكور على الموضوع يا حوده