منتدي كريزى مان > >
مهازل الشباب والبنات فى الجامعات ............ لو انتا جرىء بجد ادخل قولى رائيك
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

مهازل الشباب والبنات فى الجامعات ............ لو انتا جرىء بجد ادخل قولى رائيك

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

43 مهازل الشباب والبنات فى الجامعات ............ لو انتا جرىء بجد ادخل قولى رائيك
مهازل الشباب والبنات الجامعات ............ انتا جرىء بجد ادخل قولى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيكوا يا احلى اخوات {.. بنات وشباب..}

يارب تكونوا بخير

النهاردة حبيت اتكلم معى حضراتكوا فى موضوع كدة

وانا عن نفسى متأكد ان فى ناس كتير هتنتقدنى وهتقول دة مش عايش فى الدنيا

بس سدقونى والله انا راجل عادى بس مسلم وعارف الصح من الغلط يعنى مش جاى من الصين زى ما

حضراتكوا فاهمين

المهم دخل على الموضوع اللى انا مش عارفلة عنوان والله

و استحلفكم بالله هل يرضيكم هذا؟؟
اليوم شاهدت داخل اسوار الجامعه فتاه تلتسق بشاب

و اخري تضع يدها فوق كتفه
اما هذه فتلبس الضيق و تستند الي الحائط و ولد واقف امامها و بقرب شديد
و اسفه بقي في التعبير زي بنات الليل
و الله حاجه تكسف
كان نفسي اوي انزل و اقولهم نصيحه لكن للاسف هقول لمين ولا مين
ارجوكم يا بنات اريد ان اقول لكم شيء مهم

هو ده الحرم الجامعي
طيب فين الحرام اللي فيه
اتمني يكون في زي جامعي مشروط و اللي متوفيش بيه تقعد في البيت اكرم لها و للشباب و لينا
ايه ذنبنا نشوف المحزق و الملزق و عيوب جسمها و كلاكيع وهي فاكره نفسها ملكه جمال

كان نفسي اسالهم
و تخيلت هذا الحوار
مين الولد ده و ايه علاقته بيها
طبعا كانت هتقول زميلي و هيتجوزني لما نتخرج

هذا الشاب معدوم الحال ولا يستطيع الزواج هو في شغل؟؟
طيب اهلك عارفين؟؟

طبعا لا لما نتخرج طبعا هيتقدملي و هنتجوز انا بحبه و هو بيحبني
و هو وعدني وقال........ وقال............ ده بيموت فيا و ميقدرش يعيش من غيري(( طبعا احلام و هيهات ان تتحقق)

و ايه عرفك ان ربنا هيعطيكوا العمر و تتجوزوا مش ممكن اوي ميحصلش و في الحاله دي انتي هتدمري نفسيا وربما صحيا وهو كمان هينساكي
وربما يقول دي مشيت معايا وممكن اوي تكون مشيت مع غيري وكمان زي مخانت اهلها بكرة تخوني

ايه شعورك لو حد من اهلك شافك و انتي بتعامليه كده؟ تخياتي ايه ممكن يكون رد فعلهم؟؟

لا طبعا ربنا يستر دي تبقي مصيبه

طيب تخيلي ان ربنا شايفك و بيغير عليكي امكتر من ابوكي و اخوكي
و ربما يغضب عليكي غضبه لا تامني عقباها ولا يامن مكر الله الا القوم الظالمين

والان اليكم صور محجبات الجامعه

وده للاسف اللي بيحصل في الافراح

و الله بيحصل

حاجة تكسف

و الان ايه رايك لو نشوف البنات الملتزمه
اختي الحبيبه
اتقي الله وزوجك سياتي لكي عندما ياذن الله
فالزواج رزق
لا يمنعه عنكي احد ولا يهبه لكي احد
فرزقك علي الله
اتقي الله وبلاش المحزق و الملزق

هل تعلمين

(نساء الدنيا اكثر اهل النار واقل اهل الجنة) عن ابن عباس-رضي الله عنهما-قال:قال رسول الله صلى الله عليه وسلممهازل الشباب والبنات الجامعات ............ انتا جرىء بجد ادخل قولىاطلعت في الجنة فرأيت اكثر اهلها الفقراء,واطلعت في النار فرأيت اكثر اهلها النساء). وفي الصحيح عنه,عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قالمهازل الشباب والبنات الجامعات ............ انتا جرىء بجد ادخل قولىيامعشر النساء تصدقن واكثرن الاستغفار,فاني زأيتكن اكثر اهل النار)فقالت أمراة منهن:ومالنا يا رسول الله اكثر اهل النار؟قالمهازل الشباب والبنات الجامعات ............ انتا جرىء بجد ادخل قولىتكثرن اللعن,وتكفرن العشير,ما رايت ناقصات عقل ودين اغلب لذي لب منكن),قالت:يا رسول الله,وما نقصان العقل والدين؟قالمهازل الشباب والبنات الجامعات ............ انتا جرىء بجد ادخل قولىاما نقصان العقل فشهادة امرأتين تعدل بشهادة رجل,فهذا نقصان الغقل,وتمكث الايام لا تصلي وتفطر فهذا نقصان الدين

وعن عبد الله بن عمرو قال سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول سيكون في آخر امتي رجال يركبون على سروج كأشباه الرحال ينزلون على ابواب المساجد نساؤهم كاسيات عاريات على رؤوسهم كأسنمة البخت العنوهن فإنهن ملعونات لو كانت وراءكم أمة من الامم لخدم نساؤكم نساءهم كما خدمتكم نساء الامم من قبلكم رواه أحمد والطبراني في الثلاثة ورجال أحمد رجال الصحيح إلا ان الطبراني قال سيكون في امتي رجال يركب نساؤهم على سروج كأشباه الرحال وعن أبي شقرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا رايتم اللاتي القين على رؤوسهن مثل اسنمة البقر فأعلموهن انه لا تقبل لهن صلاة رواه الطبراني والبزار وفيه حماد بن يزيد عن مخلد بن عقبة ولم اعرفهما وبقية رجاله ثقات .

لا تجعلي الشباب يطمعون بكي
ولا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض
كوني هكذا او اجلسي في بيتك اكرم لكي
و كفاكي فتنه للشباب
اتقي الله

وبنقول يارب ارحمنا من اللى احنا فية

اتقوا الله انتوا الأول فى تصرفاتكم

وفى انتظار تعليقاتكم

ملحوظة صغيرة { بعد اجزاء الموضوع منقولة للأفادة }

ذات صلة:

التعديل الأخير تم بواسطة اسير الغرام ; 01-19-2010 الساعة 10:45 AM
بص يا حوده يا ابن عمى

معلش يعنى دى تبقى قلة ادب وقلة تربيه

لان البنت دى لو محترمه وبتراعى ربنا وبتراعى اهلها مش هتعمل كده

ومش هتسمح لاى حد مهما كان انه يكلمها كلمه كده ولا كده ولا انه يبصلها بصه مش تمام

وهى من الاول اللى سمحت للولد اللى جه يكلمها ده انه يتجرأ ويعمل كده

لانه حس انها بنت سهله وعاديه وقال انه يتسلى شويه

بس بردو فى قليل اوى اوى اللى بيبقى واخد الموضوع بجد وفى الحاله دى بيحترم البنت وبيقدرها وبيخاف عليها ومش بيأذيها

سورى يا حوده انى طولت

وياريت يكون كلامى ما ضايقش حد

والموضوع بجد جميل ومهم جدا

تـــــــــــــــلم ايـــــــــــــــدك اسير بجد عندك حق فى كل كلمة

وزى مابريووو قالت لو الموضوع مش سهل من الترفين هيكون الخير لاكن الموضوع سهل وكلوو ماشى

يلا خاف اللة كما تدين تدان

تحياتى وتقديرى

بص يا حوده يا ابن عمى

معلش يعنى دى تبقى قلة ادب وقلة تربيه

لان البنت دى لو محترمه وبتراعى ربنا وبتراعى اهلها مش هتعمل كده

ومش هتسمح لاى حد مهما كان انه يكلمها كلمه كده ولا كده ولا انه يبصلها بصه مش تمام

وهى من الاول اللى سمحت للولد اللى جه يكلمها ده انه يتجرأ ويعمل كده

لانه حس انها بنت سهله وعاديه وقال انه يتسلى شويه

بس بردو فى قليل اوى اوى اللى بيبقى واخد الموضوع بجد وفى الحاله دى بيحترم البنت وبيقدرها وبيخاف عليها ومش بيأذيها

سورى يا حوده انى طولت

وياريت يكون كلامى ما ضايقش حد

والموضوع بجد جميل ومهم جدا

الف شكر يا احلى بوريو على احلى مرور

نورتى الموضوع واسعدتينى جدا

وكل كلامك جميل ومقنع جدا يا عسل

ربنا يكملك بعقلك يا بنت عمى

هههههههههههههههههه

تحياتى

تـــــــــــــــلم ايـــــــــــــــدك اسير بجد عندك حق فى كل كلمة

وزى مابريووو قالت لو الموضوع مش سهل من الترفين هيكون الخير لاكن الموضوع سهل وكلوو ماشى

يلا خاف اللة كما تدين تدان

تحياتى وتقديرى

الف شكر حبيب قلبى عبدو

الف شكر لمروك الجميل

اسعدتنى وشرفتنى جدا يا غالى

وعندك حق كما تدين تدان

ربنا يحميك ويحمى شباب وبنات امتنا جميعا بأذن الله

تحياتى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا تسلم ايدك يا اسير ع التوبيك الجميل ده
بس انا هقولك حاجه
اللي متعرفوش بقي ان الحب مش عيب
العيب والحرام
اللي بيجى بعد الحب
يعنى المقابلات و............اللي انت عارفه ده
ودى في الاول وفي الاخر بترجع للبيئه اللي البنت او الولد خارجين منها
وربنا يحفظنا جميعا
وجزاك الله خيرا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا تسلم ايدك يا اسير ع التوبيك الجميل ده
بس انا هقولك حاجه
اللي متعرفوش بقي ان الحب مش عيب
العيب والحرام
اللي بيجى بعد الحب
يعنى المقابلات و............اللي انت عارفه ده
ودى في الاول وفي الاخر بترجع للبيئه اللي البنت او الولد خارجين منها
وربنا يحفظنا جميعا
وجزاك الله خيرا

اولا احب اقولك انك منورة المنتدى كلة يا عسل والله

ويارب متغيبى عننا تانى ونورتى الموضوع كلة

اما من ناحية وجهة نظرك

انا عارف اكيد طبعا ان الحب مش عيب ولا حرام وانا عن نفسى بحب واحدة

بس هقولك على حاجة انا كمان يا عسل

اللى بيحب حد بيخاف علية حتى من نفسة

ولازم يخاف على سمعتة

ولازم بردة انا لو راجل بجد وبراعى ربنا مقولش لواحدة انا بحبك حتى لو كنت بحبها بجد غير لما ابقى مظبط حياتى وعارف انى هقدر ارتبط بالبنت دى مش بعد ما احبها وكل الناس تعرف ان دى حبيبتى

اقولها انا مش هقدر اتجوزك لا طبعا غلط

وبعدين اللى بنشوفة وبنسمعة حاليا دة مش حب

دة كلة كلام فاضى وبالزات فى الجامعات والكل عارف بكدة

وانما الأعمال بالنيات طبعا مش تحت شرط كلة وحش

يعنى خلاصة الكلام انا لو بحب واحدة وشايف انى هقدر اتجوزها

اقولها بحبك واراعى ربنا فى تصرفاتى مش كل شوية ادور الف بيها قدام الناس

وامسك ايدها والكلام دة طبعا حرام

ونورتى الموضوع مرة تانى يا عسل

تحياتى وتقديرى

شكرا اسير الغرام

للاسف المناظر دى فعلا موجودة من البعض طبعا وليس الكل

الاسباب اكيد البعد عن الجانب الدينى لان لو الفتاة اتربت على الخوف اولا من الله ثم حب الله عز وجل لن ترضى ان تتصرف بما يغضب الله سواء بقول ولا فعل ولا ملابس ولا ضحكات ولا حركات

وبالنسبة للشباب طاقة كبيرة يتم تفريغها فيما يغضب الله والسبب ايضا هو البعد عن شرع الله وسنة المصطفى عليه الصلاة والسلام

ونقول كمان التربية والمتابعة من الاباء والصحبة السيئة والتقليد الاعمى للفضائيات والافلام السيئة كلها عوامل تؤدى لهذه المهزلة الاخلاقية

شكرا محمود

ربنا يهدى
سلمت يمناك

فى حفظ الله

شكرا اسير الغرام

للاسف المناظر دى فعلا موجودة من البعض طبعا وليس الكل

الاسباب اكيد البعد عن الجانب الدينى لان لو الفتاة اتربت على الخوف اولا من الله ثم حب الله عز وجل لن ترضى ان تتصرف بما يغضب الله سواء بقول ولا فعل ولا ملابس ولا ضحكات ولا حركات

وبالنسبة للشباب طاقة كبيرة يتم تفريغها فيما يغضب الله والسبب ايضا هو البعد عن شرع الله وسنة المصطفى عليه الصلاة والسلام

ونقول كمان التربية والمتابعة من الاباء والصحبة السيئة والتقليد الاعمى للفضائيات والافلام السيئة كلها عوامل تؤدى لهذه المهزلة الاخلاقية

شكرا محمود

ربنا يهدى
سلمت يمناك

فى حفظ الله

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اختى الغالية ضى القمر

نورتى الموضوع وشرفتينى جدا

وافهم من رد حضرتك ان الحل الوحيد علشان الحاجات دى تنتهى هو اتباع ( سنة رسول الله صلى الله علية وسلم والتقرب الى الله سبحانة وتعالى )

بارك الله فيكى واسعد ايامك يا ضى

وبجد هوة دة الحل الوحيد

تحياتى لحضرتك ولردك الجميل

السلام عليكم ورحمة الله
فى الاول احب اشكرك يا حوده على طرح الموضوع الجميل ده
بس صدقنى والله انت ممكن شفت كده انا بقى شفت اللى اصعب من كده بكتير اوى وفى الجامعه برضوا .
وانا بتفق مع ضىء القمر ان ده بيكون نتيجة تربينه مش سليمه وعدم متابعه من الاباء والافلام برضوا
تقبل مرورى
بجد مشكور على الموضوع الرائع ده
اخوك شاعر القمر