الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

ماذا افعل. ان كان هناك من يسمعنى فليجب

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

5propeller ماذا افعل. ان كان هناك من يسمعنى فليجب
بسم الله الرحمن الرحيم
الاول دى اول مره اكتب فى المنتدى الجميل ده وانا سعيد جدا وياريت تقبلونى كاخ ليكم

**مشكلتى فى سطور **
فى ناس كتير بتكرهنى فى الدنيا او بمعنى اصح مفيش حد بيحبنى مع انى عمرى ما فكرت اعمل حاجه فى حد.
الدنيا كانت عندى روتين يومى متكرر حاجه بتحصل كل يوم ،اليوم اللى قبله زى اللى بعده زى كل يوم زى السنه اللى فاتت
مش هطول عليكم لاقيت حد يحبنى فى الدنيا وفرحت اوى اوى بجد مع انى عارف انى لازم اكون وحيد وانى معرفش حد ابدا بس خدت الامل وحبيت القمر وسرحت معاه بخيالى
** دلوقتى السؤال ***
انا عارف ان حياتى صعبه وان فى ناس كتير اوى مش بتحبنى ومش عاوزنى فى الدنيا دى ياترى البنت اللى حبتها وحلمت معاها انى اكون معاها طول العمر ظلمتها انى خليتها تحب واحد زى ؟..
انا مش اقدر ابعد عنها عشان هى ملكت روحى بجد وادتنى الامل فى الحياه من تانى
عاوز اعرف بجد ... ياترى انا ظلمتها انى حبيتها وخليتها معايا وانا عارف ان حياتى وحشه.؟ ولو ظلمتها اعمل ايه.؟
موضوعى صعب وصعب يتفهم بس يارب الاقى رد عليه

ذات صلة:

Eh S(17)
اهلا بيك معانا نورت المنتدى

اولا إحساسك مش صحيح إن في ناس كتير بتكرهك و مش عايزاك تكون في الدنيا
و حتى لو كان صح رأيهم و اللي عايزينه ده ليهم هم ولايهمك منهم

مش كل الناس هيحبونا في الدنيا هتلاقي بين 10

2 يحبوك و الباقي يااما يكرهوك او انك مابتعني ليهم اي شي

ورأيهم مش لازم يهمك خالص
الدنيا دي لكل الناس زي ماهم ليهم الحق انهم يعيشوا انت كمان

الحياه بإيد الله وحده مش اماني للناس اللي حولينا و لا شي يخصهم خالص

في متل بيقولك من راقب الناس مات هما

مش هتخلص لو سمعت للناس و كلامهم
و مش هتعرف تعيش لو اهتميت بيهم و برأيهم فيك

ماحدا بيحب الخير لحد
احنا دلوقتي في زمن الانانيه و الحقد و الكره مالي القلوب
و الرحمه و الحب و الموده بقوا من رابع المستحيلات تلاقيهم غير عند ناس قليلين جدا

وبخصوص البنت اللي بتحبها ليه بتقول انك ظلمتها معاك

لو هي بتحبك بجد هترضى بيك كيف ماكنت تكون مش هيبقى هاممها غيرك

وليه بتقول عن حياتك وحشه ؟!!
مش انت اللي تحددها الله وحده عالم بحياتك و حياه الناس كلها

انت ماتعرفش الله كاتبلك إيه خلي ايمانك كبير بالله و اتكل عليه

وتفائل بالخير تلاقيه

و بص حوليك كويس هتلاقي كتير ناس بتحبك

ولو ليك صحاب مش بيحبوا ليك الخير او بيغيروا منك فده غلطك انت انك أسأت إختيار صحابك

بتمنالك كل خير

اهلا بيك اولا شاعر الليل

احب ابدا كلامي بشىء صغير ان اللي ربنا بيحبه بيحبب فيه خلقه وانت اكيد فاهم طبعا الكلام ده

مشكلة ان حد يحبك دي حاجه مش بايدك لانك مش هتحبب الناس فيك بالعافيه بس حاول تفكر ان الانسانه اللي بتحبها حبتك ليه اكيد حبت فيك شىء معين يبقى انت بالتالي شخص محبوب مش لازم الدنيا كلها تكون بتحبك كفايه عليك شخص واحد يكون بيعشقك بالدنيا كلها
اما حكاية انك ظلمتها معاك دي معتقدش انك ظلمتها انت هتظلمها فعلا لو حاولت انك تبعد عنها

وربنا يسعد ايامك

اخي شاعر الليل

ما فيش حد الناس كلها بتحبه ومافيش واحد الناس كلها بتكرهه
في انسانه حبتك وانت اللي بتقول ده طيب ماهو ده كويس في حاجه تستاهل ان انت تغير الفكره اللي انت فيها دي يعني فيك حاجه كويسه علشان كده هي حبتك
انا رأيي حاول تحب الناس وتحب اللي انت شايف انه بيكرهك
الدين معامله انا ابدأ بنفسي واعدل من نفسي واشوف ايه اللي بيكره الناس فيا واحاول اعدله
ولو عملت ده
ان شاء الله هتلاقي رد كويس من كل الناس اللي بتتعامل معاها وربنا يكرمك

انت ممكن يكون بتهيالك ان الناس بتكرهك بس صدقنى اكيد ناس كتيرة معاك وبتحبك
وبعدين حكايه انك ظالمتهاا انت مش ظلمتهاا ولا حاجه هو انت قولتلهاا حبيبى الحب بيجى لوحدة دة كله تهياااات وربـنا يوفقك ياااااارب

اولا نورت المنتدى وسط اخواتك

ثانية فى الدونيا الحلو والوحش.................وزى نفى الى يكرهك زى مافى الى يحبك

بمعتقد تانى ان الواحد ياخذ الدونيا بقلة وليس قلبة وانتى اكتر واحد تقدر تقرر

تحياتى ليك اخى الفاضل
abdoooooo

مشكلتك مش صعبه ولا حاجه وبعدين لو انت حاسس ان فى ناس مش بتحبك صحيح او بتكرهك وان حياتك وحشه

يبقى لازم تدور جوه نفسك الاول اكيد هتلاقى انك انت السبب ان الناس يبقى شعورها كده تجاهك يا شاعر

كمان انا بتفق مع احمد عصمت فى انها اكيد لو حبتك فهيا شافت فيك شىء جميل او حاجه معينه

انت بس انسى موضوع انك ظلمتها ده بس ياريت لو كان فى حاجه فى حياتك الصعبه دى انت لسه مخبيها عليها

تعرفها وتسبلها الاختيار واكيد لو رجعتلك وفضلت معاك مش هتكون ظلمها ابدا

شكرا على ردودكم جميعا وبجد ضافت ليه حاجات كتير حلوه
شكرااا بجد اصدقائى

بص رأيهم ده لنفسم مش ليك وأكيد لو انت كدة مكنتش الانسانة دى هتحبك وتتعلق بيك
البنت ماتحبش الراجل غير لما تحس من جواها انه حنين وطيب وانت أكيد كدة عشان كدة هى حبتك أصلآ
وشيل الكلام ده من دماغك عشان تعرف تعيش ولا يهمك من حد

بص رأيهم ده لنفسم مش ليك وأكيد لو انت كدة مكنتش الانسانة دى هتحبك وتتعلق بيك
البنت ماتحبش الراجل غير لما تحس من جواها انه حنين وطيب وانت أكيد كدة عشان كدة هى حبتك أصلآ
وشيل الكلام ده من دماغك عشان تعرف تعيش ولا يهمك من حد

شكرا اوى اوى اوى يا نور

على ردك الجميل

بس الحمد لله مشكلتى دى اتحلت من زمان اوى

وكمان البنت اللى حبتها سبنا بعض من زمان برضوا

شكرا ليكى