الإهداءات
abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير    

صعبان عليــــا

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

45 صعبان عليــــا
عندى واحد صاحيى يا جماعه عنده مشكلة بجد صعبه اوى يا جماعه هو فى تانيه تجاره و عنده 3 اخوات بس مش من ابوة من أمه وابوه بيشتغل شغل ارزاقى يعنى على أد حاله وأبوة كبر وتعب من كتر الشغل مبقاش يستحمل زى الاول وهو حيران يعمل ايه يسيب التعليم ويدور على شغل علشان يساعد ابوة ولا يعمل ايه صاحبى دا يا جماعه عليه ضغوط ربنا وحده بس اللى يعلم بيها لما مثلا ابوه بيعمل مشكله مع أمه اخواته اللى من أمه طبعا بيقفوا مع امهم ضد ابوه وهو بيكون مش عارف يعمل ايه وهو كمان اصغرهم يقف ضد اخواته ولا مع ابوه انا مش عارف اقولة سيب التعليم ودور على شغل بس هو ميعرفش اى صنعه هيتبهدل مش عارف اعمل معاه ايه ؟؟؟؟؟؟؟

مستنى أرائكم

ذات صلة:

بجد انا موش عارفه اقولك ايه
ربنا يكون في عونهم
بسي هنعمل ايه
الارزاق بيد الله
واللهي انا لوبايدي اعمل حاجه
موش هتاخر عليك واللهي
شكرا ليك

افتراضي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ

سلام عليكم

يا جماعه حرام اوى لما يسيب التعليم بعد كل ده باقى سنتين

يحاول يشوف اى شغله مش شرط تكون باجر كبير بس يحاول يربط بين التعليم

والشغل لما ربنا يكرمه ويخلص انا عارف انو هيتعب اوى بس حرام انو يسيب الكليه

وربنا مش بينس حد وان شاء الله ربنا يرزوقو

وميرسى يا جماعه

تسلمى يا جميل هو مش أنا دا صاحبي

انا برده بقول كده يا كناريه تسلم ع المشاركه يا جميل

والله يا سيدى ربنا معاه بس أنا من رأيى انه ممكن يشوفله اى شغل مع الدراسه اصل مش من السهل انه يسيب التعليم بسهوله كده وغير كده هو لسه ليه سنتين بالطول بالعر ض هايعدو

بس انت بتقول انة اصغرهم طيب واخواتة التانين بيعملوا اية اكيد لازم يبقى ليهم دور فى المشكلة دى

بس حرام علية انة سيب التعليم وفعلا هيتبهدل طيب ممكن اعرف هو منين يمكن اقدر اساعده

تقبل مرورى

تسلم يافرج ع رأيك كلامك جميل ومعقول يا عوض هما اخواته من أمه بس هو وحيد أبوة يعنى مشكلته هو ومحدش بينفع حد على رأى حماده هلال وتسلموا يا أجمل ناس والله الواحد بيشوفكوا يقول الدنيا لسه بخير والله ياجدعان ربنا ف عونه ويعينه

انا برشح يسيب تعليمة ويشفلو شغلة يشتغلها ويمارسها ويتقنها . لان التعليم حاليا مش لية اى لزمة . الواحد يزاكر ويشقة ويتعب .. وبعدين ياخد شهادة يبلها ويشرب مايتها . وياما باكلوريسات وكليات عالية وربنا ومش شغالين وقعادين على القهاوى مستنين الفرج .. دة وجهة نظرى واسف لو كانت فيها شيئ من القسوة . لكن المشكلة صعبة . وانا مش بحب اجامل بكلام وخلاص ..

وربنا يصلح حال الجميع ويفك قرب الجميع

تشكر يا سيف على وجهة نظرك بس مش ممكن ربنا يكرمه بعد التعليم لان مش كل اللى بيتخرجوا مش بيشتغلوا لان دول عايزين وظيفه ع الجاهز وهما حاطين رجل على رجل هو ممكن يشتغل ويجي اخر شهر يقعد يلم المنهج مذكرات بقى وبتاع دا حل برده وتسلموا يا جماعه ع مشاركتكم