منتدي كريزى مان > >
هل ممكن ان تتزوج وحده كنت على علاقه بها
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

هل ممكن ان تتزوج وحده كنت على علاقه بها

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

45 هل ممكن ان تتزوج وحده كنت على علاقه بها
((اضع مابين اياديكم موضوع جديد للنقاش على وعسى ان يحوز اعجابكم وان ينال حقه من النقااش المفيد ..))
هل تتزوج وحدة كنت على علاقة فيها؟ سؤال للنقاش
الصراحه موضوع مهم وهو
هل تتزوج بنت تعرفت عليها عن طريق التليفون
وهذي قصة حدثت فعلا
ودي أخذ ريكم فيه
محادثه هاتفيه بين بـــدر و خـــالد
نبدأ بالمحادثـــه
الووو هلا خـــالد أنا بدر
هلا خالد ... بدر : عندي موضوع بدي اكلمك فيه بخصوص بنت
وش رايك في البنت هذي تكلمني وتبي تتزوجني
البنت محترمة وماترضى تعمل اي غلط
خالد : اطيب ليش ما تتزوجها ؟؟
بدر : لانها رضت تكلمني
خالد : بس انت تقول انها محترمة وانت تعمقت معها؟
بدر : صحيح وهي محترمة جدا لكن..!!.
خالد : لكن ايش؟
بدر : اكيد كلمت غيري لانها كلمتني !!
خالد : وموشرط !!
بدر : الا شرط مثل المقولة المشهور كملتك اكيد كلمت غيرك
خالد : لكنك تكلمها من فترة طويلة ولما جا وقت الجد وقلنا زواج تهربت
بدر : صح لكن ....... عندي مبدا اللي كلمتني تكلم غيري وتخون ..!!
ويستمر الحديث الذي لا ينتهي .........
ايش رايكم انتوا يا شباب نتناقش بهذا الموضوع ...؟
هل ترضى ان تتزوجها ؟ وانتوا يا بنات كمان
ابي ردود صريحة
وكما ابي اراء الجميع المجربين وغير المجربين..... منعا للاحراج
طبعا اراءكم بتفيد الكثير من البنات في المنتدى
والبنـــات مدعـــوات للمشاركـــة ايضـــا

هل ينجح هذا الزواج ...؟؟؟

ام ان الشك يسيطر على الطرفين؟

ذات صلة:

متهيالي الشك هيسيطر عليهم

لانه لو مكان الولد اللي انتي جبتي مثال ليه ده هوه اصلا مش مقتنع باللي عملته البنت

يبقى ازاي هيبقى فيه ثقه

والنوع ده على فكره مش بيثق في حد خالص حتى لو اتجوز ومهما كانت اخلاق زوجته

مش هيثق فيها لانه معندوش ثقه في البنات عموما وده بيبقى حكمة ربنا في انه الولد مش يكلم بنات ويعرفها وبس

ولما ييجي وقت الجد يقول زي ما كلمتني هتكلم غيري ياريت نتقي ربنا في نفسنا وفي بعض

ميرسي يا قمر على الموضوع المهم ده

انا عن نفسى لا اقبل
مويرسى على الموضوه الجميل اوى دة

على حسب نوع العلاقه لو العلاقه مبنيه على الاخلاق وفى حدود لا نتجاوزها ممكن ليه لاء لو إتأكدت إنها محترمه
بس لو العلاقه إتطورت وحصل بينى وبينها حاجه نخاف إن حد يعرفها لاء
وأكيد إنت هتحاول تختبرها وعلى نتيجة الاختبار برده هتقدر تحدد

اولا تسلم ايديك يا جميل على التوبيك الجميل ده

ثانيا

لو الواحد وثق فى البنت اللى بيكلمها دى اكيد مش هيتردد لحظه
او بمعنى ان اكلمها واوعدها باكتر من وعد وبعد كده اخلى بيها مش هينفع

تسلم ايديك بجد فجر

وحوار جميل اوى

بجد موضوع جميل
وانا من رأيي ان انا لو متأكد اني بحبها بجد وهيا بتحبني بجد اكيد
هتمني اني اتجوزها بعيدا عن انها كلمتني وكان بينا علاقه والكلام دا
بس البنت اللي بتحب بجد حب حقيقي ممكن واكيد تتنازل عن حاجات كتير مهمه في حياتها ودا اللي بيفسره بعض الناس انها لاتصلح للحياه الزوجيه
خلاصه الكلام ان اللي بيحب بجد لازم يكون واثق في حبيبه و ميشغلش باله بالكلام الفاضي دا ويبص لحياته السعيده بعيدا عن الشك والقلق دا لان البنت ممكن تغلط واكيد الرجاله بتغلط برده بس التمام اللي يصلح غلطه ..
اسف علي الاطاله

التعديل الأخير تم بواسطة reda mohamed ; 11-08-2009 الساعة 08:55 PM
اولا موضوع جميل جدا نورتى القسم ياقمر

انا كمان من رأيى ان لو تم جواز بينهم مش هيبقى مبنى ع ثقه

لانه اساسا شاكك انها زى ماكلمته ممكن تكلم غيره ودى طبعا حاجه مش صح

لان زى ماانت بتقول انك حبتها هى كمان اكيد حبتك لان برده البنت قلب ومن حقها انها تحب

وبعدين طيب ما انت كمان كلمتها المفروض انها كمان تقول دا هو بدل كلمنى يبقى هيكلم غيرى

لا طبعا لان هقولك حاجه اللى بيحب بيحب بجد حتى لو كان ايه .....

وبعدين انا دايما كده بقول ان البنت زى الولد فى حاجات كتير يعنى لو هو هيقول انها هتعمل كده

زى ماكلمتها هتكلم غيره طيب ماانت كمان ممكن تكلم غيرها زى ماكلمتها

وبعدين انا اعرف ان بدل هو قالها انه بيحبه يبقى يتجوزها عشان دا مش كلام لعب

ولو كان مش واثق فيها اوى كده يبقى مكنش يكلمها من الاول..........

تسلمى ياقمر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .
أنا لو كنت جاهز فعلاً على الأقل لأجيب دبلتين وثمن هدية عند الدخول للتعارف قبل الخطوبة وتكاليفها حتى إذا كانت فى منزل عائلتها وهى تتحدث معى أفاتحها فى هذا الموضوع وإذا قالت لى مش أوانه على طول أديها إستمارةأ 6 جند ترك الحبيب زى اكل الزبيب والفراخ بقى وإنتا عارف الباقى

إنما لو قالتلى ماشى بس أعرف ظروفك الاول يبقى دى عايزة تعيش
لو عرفت إن ظروفى مش قد كدهوموافقة تبقى جانبى ونشتغل ونبقى مع بعض فى مدة أقصاها 2سنة يبقى ماشى إنما لو عرفت إن ظروفى هههه أوى وقالت أفكر يبقى أخلع منها أحسن وشكراً على الموضوع باى وده والله اللى لو إتعرضت للموقف ده هعمله وشكراً بس لو مكلمه قبلى طوب الأرض مش مهم المهم معايا هتبقى إيه وبعد ما عرفتنى هتبقى إيه البنت من بعد ما تتعرف على شاب بيبقى ده ميلاد جديد ليها وهوه كمان ميهمهوش الماضى إيه يعنى ممكن تحكيله يحط راسها على كتفه وإيده على راسها ويقول لها إنسى كل ده المهم إن غنتى بع ما عرفتنى إتغيرتى وبقيتى لى لواحد أخوك (أبو راضى)

بلنسبة ليا انا مش هينفع اتجوزها من الاساسا

كبيرة اوى علقة نص كوم واقلب

لكن الجواز دة حاجة تاني خالص

شكرا حبيب قلبي لطرحك للموضوع