الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

تقل و لا لعب ؟!؟!؟!؟

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي تقل و لا لعب ؟!؟!؟!؟
ده اول موضوع بكتبه هنا في كريزي مان برا قسم الشعر

انا مش عارف بجد اي حل لمشكلتي

حيران اووووووي

مش عارف اللي انا بحبها بتحبني و لا بتلعب بيا و لا بتتقل و لا ايه بالظبط

لما بكلمها بتكلمني عادي بس كلام عادي خالص

هي اساسا محترمة اووووي زيادة عن اللزوم كمان

مش بتكلم اولاد غيري خالص برا النت او جوا

يا دوب سلام عليكم و عليكم السلام

كلمتني بالعافية و في ظروف خاصة خالص

كانت بتثق فيا كأخ و دايما بتحكيلي في الاول

و بعدين بعد ما اعترفتلها اني بحبها

اتصدمت و كانت حتطلع من حياتي خالص

لكن انا اتمسكت بيها

و بعد كده قالت ان ده قرار صعب فعلا

و اني اديها وقت شوية عشان عمرها ما عملت كده قبل كده

و كمان هي خايفة عشان سيبت واحدة قبل كده اني اسيبها

مع اني ما سيبتش الاولى الا عشان كدبت عليا في حاجات كتير اوي

و خلتني ما اامنلهاش بعد كده خالص

و يجي 3 اسابيع على الحال ده

بكلمها بس عادي خالص زي الاول

و بتقولي على اسرار في حياتها

و انا كمان و كل حاجة

لكن على كلام الحب و تقف

و تقول بفكر

مش عارف انا اعمل ايه خالص

و لا عارف انا صح و لا غلط

لكن اللي انا عارفه و متأكد منه اني بحبها اوي

و محبتش حد حب زي ده ابدا

يا ريت اي حد يشوفلي حل في المشكلة دي

و يا ترى انا بفكر دي معناها انها مش بتحبني و لا بتتقل و لا بتلعب بيا اساسا و لا ايه ؟؟

بص يا برنس
أولا: لو واحده مكانها لازم تفكر مليون مره قبل ما تحبك لانك بتقول انك مريت بتجربه وهى أكيد عرفه كده
فلازم تخاف أقل حاجه هاتقولها دا جايلى علشان ينسى وتشغلها بقى أغنية عمرو (ليه ياقلبى كل يوم بتحب واحده)ولا ايه
وبعدين انت بتقول انكم عارفين بعض على انكم أصحاب
فأنا عايزك تصبر عليها شويه وأتقل برضه زى ما بيقولو ا
أما بالنسبه بقى انك بتحبها وكده فأنا عايزك تتأكد من احساسك الاول شوف انت بتحبها ولا لا بس ياريت تفكر بعقل شويه أصل أى حد بينجرح بيدور على أى حب جديد يداوى جرحه

اتمنى انى أكون أفدتك

وانا برده مع الراي ده لازم تتاكد من مشاعرك انت الاول ممكن ده يكون مجرد هروب وبس

ولو اتاكدت اديها فرصه هيه كمان تتاكد من مشاعرها ولازم تفكر طبعا وتاخد وقتها من غير اي ضغط عليها

ربنا يوفقك

لا خالص هى كده مش بتتقل ولا حاجه

بس انت بتقول انها محترمه اوى وزياده عن الللزوم يعنى انت لازم تكون عارف ان قرار زى ده هيبقى صعب اوى عليها وانها مش هتقدر تاخده بسهوله

بس انت طامااعترفتلها انك بتحبها وهى لسه مكمله معاك يعنى ده ممكن يكون فيه شوية امل انها توافق

وانت من كلامك باين انك بتحبها بجد والبنت مش محتجه اكتر من انها تلاقى حد يحبها بجد

انت استنى بس عليها شويه عشان متتسرعش وتاخد قرار غلط واهو بردو وقت انت كمان تتأكد من مشاعرك زياده

وربنا يوفقك ان شاء الله ويحققلك اللى بتتمناه

اقتباس :-

بص يا برنس
أولا: لو واحده مكانها لازم تفكر مليون مره قبل ما تحبك لانك بتقول انك مريت بتجربه وهى أكيد عرفه كده
فلازم تخاف أقل حاجه هاتقولها دا جايلى علشان ينسى وتشغلها بقى أغنية عمرو (ليه ياقلبى كل يوم بتحب واحده)ولا ايه
وبعدين انت بتقول انكم عارفين بعض على انكم أصحاب
فأنا عايزك تصبر عليها شويه وأتقل برضه زى ما بيقولو ا
أما بالنسبه بقى انك بتحبها وكده فأنا عايزك تتأكد من احساسك الاول شوف انت بتحبها ولا لا بس ياريت تفكر بعقل شويه أصل أى حد بينجرح بيدور على أى حب جديد يداوى جرحه

اتمنى انى أكون أفدتك
انا اتأكدت فعلا اني بحبها و الا ما كنتش قولتلها

و بعدين اشمعنى هي بالذات

على فكرة هي اصعب واحدة اقولها بحبك

و كنت عارف ان ده ممكن كان يخليها تقطع علاقتها بيا

بس جمدت قلبي و قولتلها

يعني لو كنت بفكر انسى مكانش حيبقى معاها هي

و شكرا على رأيك المميز

وانا برده مع الراي ده لازم تتاكد من مشاعرك انت الاول ممكن ده يكون مجرد هروب وبس

ولو اتاكدت اديها فرصه هيه كمان تتاكد من مشاعرها ولازم تفكر طبعا وتاخد وقتها من غير اي ضغط عليها

ربنا يوفقك
انا اتأكدت خلاص

و انا سيبتلها وقت تتأكد بس انا خلاص النهاردة خلاص تقريبا وصلت

الحمد لله

و شكرا على رأيك يا جنة

لا خالص هى كده مش بتتقل ولا حاجه

بس انت بتقول انها محترمه اوى وزياده عن الللزوم يعنى انت لازم تكون عارف ان قرار زى ده هيبقى صعب اوى عليها وانها مش هتقدر تاخده بسهوله

بس انت طامااعترفتلها انك بتحبها وهى لسه مكمله معاك يعنى ده ممكن يكون فيه شوية امل انها توافق

وانت من كلامك باين انك بتحبها بجد والبنت مش محتجه اكتر من انها تلاقى حد يحبها بجد

انت استنى بس عليها شويه عشان متتسرعش وتاخد قرار غلط واهو بردو وقت انت كمان تتأكد من مشاعرك زياده

وربنا يوفقك ان شاء الله ويحققلك اللى بتتمناه

انا برضه بفكر في الرأي ده فعلا

انها تكون كده عشان محترمة اووي و عشان كمان انا اول واحد في حياتها

بس انا ساندتها في حاجات كتير فوق ما تتخيلو

و كنت بقف دايما معاها قدام اي حد بيحاول يزعلها او يئذيها

كنت بلاقي نفسي دايما حاسس اني مسؤول عنها

و النهاردة خلاص الحكاية بدأت تظهر

و ادعولي بقى ان شاء الله بكرة خلاص

كل حاجة حتخلص يا ابيض يا اسود

ربنا معاكو ان شاء الله ويوفقكو انتو الاتنين

ويارب يكون خير بأزن الله

خلاص اي جماعة الحمد لله