منتدي كريزى مان > >
لو كان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

لو كان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي لو كان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هذه الفكرة رأيتها في احد المنتديات وأعجبتني ففكرت في طرح الموضوع هنا

نحن جميعا نعلم بانه في مجتمعنا المهر والشبكة والبيت والتجهيزات.....إلخ <<والقائمة طويلةكان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

كلها على الرجل لانه هو المكلف بالنفقة والمهر وهذا واجب عليه شرعاً
وأحيانا يتم اقتسام مصاريف التجهيزات مثل القاعة والحجز وشهر العسل.....إلخ بين الرجل والمرأة ولكن يبقى المهر على الرجل

ونرى في مجتمعنا الآن الفتيات يتفنن في طلب المهر الغالي وتجهيزات العرس وشهر العسل حتى تتفاخر امام قريناتها فتقول:دفع مهري كذا..ورحنا شهر العسل للدولة الفلانية..وسكنا في الفندق خمس نجوم كذا..وتزوجت بقاعة كذا......إلخ من التفاخر إلي ما لأمه داعيكان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

ولكن لنتخيل معاً لو كانت المرأة هي المكلفة بدفع المهر والتجهيزات وما شابهكان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

كم بيطلب الرجل؟!!

يلا يا شباب كم بتطلبون؟!!

وش بتطلبون تجهيزات؟!!

في انتظار ردودكمكان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

البنات والشبابكان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

في امان المولىكان المهر على البنت..كم بيطلب الشاب؟!!

ذات صلة:

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

والله فكرة حلوة يا كناريا

ناخد فرصتنا بقى ونخلص القديم والجديد فيهم

انا عن نفسى هطلب مهرى الف ناقة حمرا

وماليش دعوة بقى تجيبهوملى منين

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

وعاوز اعيش فى فيلا

ولا اقولك عشان منتعبهمش انا عاوز شقة على النيل

وتكون 10 اوض وصالة

وعاوز عربية لانسر 2010

و تدينى فرصة لمدة شهر عشان لو افتكرت حاجة تانى

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

والف الف شكر يا كناريا

خليهم يشربوا بقى

عشان يحسوا باللى احنا فية

ههههههههههههه

فكره حلوه يا كناريه تسلم ايدك

انا هديله اللي يطلبه بس في المعقول يعني

و لو كنا عكسناها هطلب المعقول برده

ميرسي ليك اوي

شكراا لمرورك اسير

بس ربنا معاك منين هتلاقى اللى تجبلك كل ده

والف شكر لجنه اللى منورنى

بس جنه انتى ممكن تطلبى فى المعقول بس غيرك الطمع مالى عينه

وفى الاخر الشاب اللى بيطلع عينه

موضوع لذيذ ياكنارية

انا كمان هديله اللى هو يطلبه برده بس هقوله براحه يعنى عليا

ابقى قابلنى يامحمود لو لقيت واحده تجبلك الالف ناقه بتوعك دول

اوفيلا والله هى لو جابتلك عشه فى الصعيد عندكوا يبقى من عند ربنا
هههههههههههههههههههههههههههههههه

تسلم كناريه ع موضوعك اللذيذ

شكرا [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد
والله منورنى

هههههههههههههههههههههههه

تسلم ايدك يا كناريه جميل اوى بس اسير الغرام كده مخلص القديم والجديد واللى لسه هييجى

انا اديله اللى يطلبه لو هو الحبيب وهو المراد

غير كده هديله على افاه ههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههه
شكرا لمروك جاكى