منتدي كريزى مان > >
وفاة مستشار بشركة السكك الحديدية اثناء مشاهدة حادث قطار الاسكندرية
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

وفاة مستشار بشركة السكك الحديدية اثناء مشاهدة حادث قطار الاسكندرية

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي وفاة مستشار بشركة السكك الحديدية اثناء مشاهدة حادث قطار الاسكندرية
توفي اليوم المهندس مصطفي السيد مستشار وزير النقل والاهمال بتاريخ 11 / 8 / 2017

وفاة مستشار بشركة السكك الحديدية اثناء مشاهدة حادث قطار الاسكندرية

توفي المهندس مصطفى السيد، مستشار وزير النقل لشئون السكة الحديد ، إثر إصابته بغيبوبة، حزنا على ضحايا حادث تصادم قطارى الإسكندرية.
وكان مستشار وزير النقل وصل موقع حادث التصادم، وأصيب بغيبوبة نُقِلَ على إثرها للمستشفى، الا انه توفي منذ قليل ولم تفلح جهود اسعافه.
بسبب اهمال موظفي السكك الحديدية والضحية هما الشعب الفقير الذي يصعد الي قطار الموت

تابع المهندس هشام عرفات وزير النقل، عمليات رفع العربات التي سقطت على السكة الحديدية من جراء تصادم قطار رقم 13 اكسبريس القاهرة الإسكندرية بمؤخرة قطار 571 بورسعيد الإسكندرية بالقرب من محطة خورشيد على خط القاهرة الإسكندرية وذلك لاستعادة حركة مسير القطارات على الخط.

قال الدكتور محمد أبو حمص مدير الإسعاف بغرب الدلتا إن عدد المصابين جراء حادث قطارين فى الإسكندرية 50 مصابا و20 متوفى حتى الآن وجارى حصر أعداد الضحايا والمصابين جراء تصادم قطارين بمنطقة خورشيد بمحافظة الإسكندرية، حيث تصادم قطار قادم من القاهرة وآخر قادم من بورسعيد يقلون ركاب.

وأكد محمدى حجازى وكيل وزارة الصحة بالإسكندرية، أنه سقط عدد من الضحايا وعشرات المصابين جارى حصر أعدادهم جراء تصادم قطارين.
وأضاف حجازى أنه جارى نقل الجثامين والمصابين عبر سيارات الاسعاف إلى مستشفيات كفر الدوار والإسكندرية.
وأوضح حجازى أنه تم رفع حالة الطوارئ فى جميع المستشفيات والدفع بالعديد من سيارات الاسعاف لنقل المصابيين والضحايا.


فيما قال اللواء فؤاد الغنيمى مدير إدارة الحماية المدنية بمديرية أمن الإسكندرية، انتقاله وعدد من سيارات الاطفال إلى مقر التصادم لمحاولة لرفع سيارات القطارات لمحاولة إنقاذ الركاب.



ذات صلة:

التعديل الأخير تم بواسطة SoLa ; 08-12-2017 الساعة 03:48 AM


مواقع النشر (المفضلة)


وفاة مستشار بشركة السكك الحديدية اثناء مشاهدة حادث قطار الاسكندرية


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع