الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

طقوس

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

Eh S(21) طقوس

احلى حاجه تميز اوقاتك و حياتك ان يبقى لك طقوس خاصه بيك..

روتين يديك متعه خاصه و احساس بالامان..آه و الله...التعود بيعمل كده..

و كان لك حد ملاصق ليك بيبسطك..

عدى عليا وقت كبير اوى من حياتى ماليش روتين..ماليش طقوس..

يوم افطر و يوم لا..يوم اشرب شاى بلبن و يوم نسكافيه..

و كنت اتفرج على طقوس امى و هى بتمارسها بمنتهى الاستمتاع..

الاول شاى بلبن و بعدين مج قهوه من غير تحويج مع الجرنال و بترتيب معين من الاخر للاول..

و تخلى المقالات الطويله تقراها قبل قيلولة بعد الظهر..و كل ده و هى قاعده على كرسى معين..

الفتره اللى فاتت حاسه بمتعه رهيبه و انا بكتشفلى طقوس..و من غيرها ما اتمزجش و اتضايق..

زميلتى فى الشغل طقوسها بتستوقفنا كلنا و بنشوف متعه بتلمع فى عينيها و هى بتمارسها..

تيجى على الشغل تفتح شنطه كبيره تطلع منها سندوتشات معينه

و تطلع ازازة بيبسى من الموديل القديم الزجاج و لما بنسالها تقول..

بجيبها من عند ام نبيل صاحبة الكشك الللى فى الترب..

و تاكل و هى بتشرب و بعد اخر بق نلاقى الداده داخله لها بفنجان قهوه مظبوط من غير تحويج..

احلى لحظة لما اشوف ابتسامه كلها فرح ابتهاجا و ترحيبا بالقهوه..

انا بقى اكتشفت امبارح بس ان بقى لى طقوس..

اول ما ادخل المكتب نسكافيه مركز و بعدين احدد اللى ورايا..

بعدها ابتدى اشتغل و انا بسمع نجوم اف ام..دى محطة راديو..بحط السماعات و اشتغل و انا بسمع..

ادمنتها يا جماعه و ادمنت تانى نسكافيه فى وقت الراحه..

عارفين ايه كمان بقى طقس؟

فى حاجه بتفضل معلقه فى ذهنى و شايفاها ادام عينى طول اليوم..

الله على طقوس اليوم..الله على الروتين المحبب و الامان..

اللى واثقه منه..ان القهوه فى طريقها لقائمة طقوسى

ده موضوع قريته وعجبني

وقلولنا انتوا كمان ايه طقوسكم اليوميه والحاجات اللي اتودتوت عليها وايه اهميتها بالنسبه ليكم

ذات صلة:

موضووع جميل جدا ياجنة وفعلا لازمكلنا نخصص شوية وقت لحالنا عشان منملش من الروتين اليومي

وانا بصراحة ياجى جى كل يوم نفس الروتين لتغيير ولااجة حلوة

ملل في ملل ولله الواحد صار مخنووق على طول مش كول خالص

وانتي بقى قوليلنا على طقوسك ياقمر

وتسلم اديكي ياجميل

تسلمي يا حبيبتي وفعلا لازم تغيري شويه او يبقى في شوية حاجات في حياتك

لو عملتيها تبسطك اوي مهما كانت بسيطه ده اللي اقصده

ربنا يهنيكي ويسعدك دايما

طقوسي بقى اللي بتفرحني اوي لما باعملها اني اسمع راديو وانا في البلكونه

بكون سعيده اوي والله متعرفيش ليه ههههههههههه

وحاجات تانيه بقى بس دي اهم حاجه عندي

ونورتي بجد يا عسوله

حنحاول ياحببتي