منتدي كريزى مان > >
تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه
الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

عدد المعجبين2الاعجاب
  • 2 Post By DEELA

3 تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه
تزوجنى ماقصة هذه الكلمه

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط - التسجيل سهل يتطلب -اسم.باسورد.اميل. فقط. ] -شرح طريقة تسجيل عضوية - شرح طريقة استرجاع باسورد
تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه

وقفت صينية في احد الشوارع واعلنت انها ترغب في الزواج ولأسباب خاصة جدا.وقد ذكرت صحيفة "الدايلي ميل" ان فتاة صينية ترتدى فستان زفاف تدعى فان بيينج، وتبلغ من العمر 25 عاما وقفت في ساحة سبريمجز بلازا في مدينة جينان شرقي الصين، وهي تحمل لافتة مكتوب عليها "تزوجني وانقذ حياة شقيقي".
وحسب تفاصيل القصة، استنفذت الأسرة كل مدخراتها لعلاج الابن الذي اصيب بالسل، حيث وصلت تكاليف العلاج الى حوالي 50 ألف يوان (8500 دولار). ولم تجد هذه الفتاة الصينية أي حل لإنقاذ شقيقها، ولذلك فكرت في هذه الفكرة.
وحسب ما أشارت الصحيفة، ان الفتاة استأجرت غرفة في فندق بمدينة جينية بالمشاركة مع امرأة أخرى مقابل 30 يوان (5 دولار)، وتخرج كل يوم مرتدية فستان الزفاف الذي اشترته مقابل 100 يوان (17 دولار)، لتقف في الشوارع المزدحمة للبحث عن من يقبل الزواج بها مقابل دفع نفقات علاج شقيقها.
وعلى الرغم من فشل المحاولة، إلا أنها تلقت أكثر من 400 مكالمة هاتفية، وحصلت على مبلغ 6000 ألف يوان (1000 دولار) تبرعات.
ما رأيك في هذه القصة؟ وهل ستفعل ما فعلته إذا تعرضت للموقف نفسه؟



ذات صلة:

التعديل الأخير تم بواسطة *لينا* ; 05-24-2015 الساعة 10:52 PM
افتراضي رد: تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه
بكل اسف لينا انا ارفض لاانو مجتمعنا الشرقى فكاهى
ويحب التنكيت لذلك اكيد مش هسلم من التهكمات
ممكن ادور على حلول تانيه لكن بالنسبه للفتاه اكثر من
رائعه لاانها حاولت تضحى بنفسها من اجل اخيها وده شعور
جميل ، تسلم ايدك نورتى لينو القسم

*لينا* و الملكه روئه معجبون بهذا.
Icon30 رد: تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه
بكل اسف لينا انا ارفض لاانو مجتمعنا الشرقى فكاهى
ويحب التنكيت لذلك اكيد مش هسلم من التهكمات
ممكن ادور على حلول تانيه لكن بالنسبه للفتاه اكثر من
رائعه لاانها حاولت تضحى بنفسها من اجل اخيها وده شعور
جميل ، تسلم ايدك نورتى لينو القسم
طبعا ديلا بالضبط
وهو ده الفرق بين مجتمعنا
المصرى الشرقى الغيور

والمجتماعات الغربيه الاخرى
اسعدنى ردك وافرحنى تواجدك
دومتى بالف خير حبيبتى





مواقع النشر (المفضلة)


تزوجنى ..مالقصه وراء هذه الكلمه


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع