منتدي كريزى مان > >
الفتنه تؤدي للقتل قصه جميله جدا
الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

الفتنه تؤدي للقتل قصه جميله جدا

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

3 الفتنه تؤدي للقتل قصه جميله جدا
في إحدي الأيام كان يتمشي مجموعه من الكلاب مع بعضهم البعض باحثون عن الطعام ولكنهم لم يجدوا اي شئ يأكلونه ففكر احدهم وقال علينا ان نفترق كي نستطيع إيجاد طعام في اسرع وقت ثم نجتمع جميعا عن الشجره العجوز ونقتسم ما جمعناه من طعام فأعجبتهم الفكره وقررا ان يفترقوا .

وبينما احد الكلاب يتمشي بحثا عن الطعام وجد الأسد قادم نحوه فخاف وقال في نفسه ان هذا الاسد سوف يأكله ومن المستحيل ان يتركه حيا فماذا افعل فاخذ ينبح لكي يأتي أصدقائه لإنقاذه ولكن دون فائده فالأصدقاء مشغولون بجمع الطعام .

ففكر الكلب في حيله أخري كي يهرب من الموت فوجد عظاظ إحدي الحيوانات ملقاه علي الأرض فاسرع نحوها وأدار ظهره للأسد وأخد يقول بصوت عالي مأجمله لحم الأسود ياليتني أجد أسد أخر كي اصطاده وآكل لحمه الجميل . وعندما سمع الاسد هذا الكلاك فر هاربا خوفا من الكلب وإعتقد أن هذا الكلب يصطاد الأسود ويأكلها .ولكن كان هناك قرد أعلي الشجره يتابع هذه الحكايه منذ البدايه .

ففكر ان يكشف أمر الكلب للأسد حتي يتقرب منه ويضبح صديقه ولا يخاف منه أبدا بعد ذلك .فذهب القرد للكلب وأخد يحدثه بما رأى وأقنعه ان الكلب خدعه كي لا يأكله . فغضب الأسد وأراد الإنتقام من الكلب فأمر القرا بأن يركب علي ظهره وإتجه مسرعا نحو الكلب وكان القرد في قمة السعاده لأنه اصبح صديق لملك الغابه .

أما الكلب فعندما رأي القرد ذهب خلف الأسد علم أنه سوف يخبره بالخدعه وأن عليه الأن ان يفكر في خدعه أخري كي ينجو بنفسه من الأسد وبالفعل توصل لخدعه آخري .

وعندما إقترب الأسد وعلي ظهره القرد قال الكلب بصوت عالي يالهو من قرد غبي ذهب منذ ساعه للإيقاع بأسد أخر ولكنه تاخر سوف أعاقبه عندما يعود .

فسمع الأسد هذا الكلام وصدقه فألقي القرد من علي ظهره وقام بإفتراسه وهرب من الكلب ظنا منه ان القرد فعلا يعمل مع الكلب علي ايقاع الأسود .

ذات صلة:

افتراضي رد: الفتنه تؤدي للقتل قصه جميله جدا
تسسسسسسسسسلم ايدك



مواقع النشر (المفضلة)


الفتنه تؤدي للقتل قصه جميله جدا


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع