منتدي كريزى مان >
احلى عيون 2015, وصفات طبيعيه لعيون مشرقه 2015
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

احلى عيون 2015, وصفات طبيعيه لعيون مشرقه 2015

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي احلى عيون 2015, وصفات طبيعيه لعيون مشرقه 2015
احلى عيون 2015, وصفات طبيعيه لعيون مشرقه 2015
تحلم كل امرأة بمظهر ساحر وصحي لعينيها ، يظهر فيه جمالها وأنوثتها ، لكن عدم العناية بالعينين والبشرة المحيطة بهما ، قد يفسدان هذا الحلم تمامًا .
إذا كنتِ ترغبين في مظهر متألق لعينيكِ ، فإليكِ نصائح خبراء التجميل :
- اعملي على ترطيب وتنظيف بشرتك يوميًا ، فترطيب البشرة في الصباح يحميها من العوامل الخارجية ، خاصةً درجات الحرارة المرتفعة ، البرودة والتلوث .
- تحتاج بشرتك إلى قناع مغذٍّ مرة أسبوعيًا على الأقل ، ليعمل على إغلاق المسام ، ويعتني بالبشرة بعمق .
- يجب وضع كريم حماية منطقة حول العينين ، بعد غسل الوجه صباحًا مباشرةً ؛ للتخفيف من الهالات السوداء ، ولإنعاش البشرة .
- دلكي المنطقة المحيطة بالعينين بشكل لطيف ، باستخدام الكريم المرطب وأطراف أصابعك ، بحركات دائرية تبدأ من الزاوية الداخلية ، باتجاه الزاوية الخارجية ؛ للتخلص من علامات التعب .
- اختاري رسمة حاجبيكِ بما يتناسب مع شكل عينيكِ وتكوين وجهك ، وينصحكِ خبراء التجميل بالحفاظ على الشكل الأساسي للحاجبين ، مع إزالة الشعيرات الزائدة .
- أحسني اختيار أدوات المكياج التي تستعملينها ، واحرصي على تنوع أشكال وأنواع وأحجام فراشي المكياج ، للحصول على المظهر الذي ترغبين فيه .
- جددي مستحضرات تجميلك والأدوات المستخدمة في وضعها مرة كل عام على الأقل ، واختاري فراشٍ مصنوعة من مواد طبيعية ، ونظفيها بالماء الفاتر وجففيها جيدًا بعد كل استخدام .
- من أهم قواعد مكياج العينين ، إخفاء الهالات السوداء ، باستعمال مصحح العينين .
- اختاري لمكياج عينيكِ ألوانًا معاكسة للونهما ، فعلى سبيل المثال فإن العينين الزرقاوين تناسبهما الألوان الدافئة ، كالبني والبرتقالي .
أما العينين البنيتين تناسبهما الألوان الباردة ، كالأزرق ، الأخضر ، أو البنفسجي .
- اختاري الماسكارا التي تناسب نوعية رموشك ، فهناك رموش تحتاج إلى ماسكارا لتكثيفها ، وأخرى تحتاج لماسكارا تمنحها بعض الطول.


ذات صلة:



مواقع النشر (المفضلة)


احلى عيون 2015, وصفات طبيعيه لعيون مشرقه 2015


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع