منتدي الرعب والجن والعفاريت رعب وعفاريت خوف جان عفريت السحر العين ،الحسد رعب بلا حدود وتذكر ان كوابيسك ستتحول الى حقيقة . فن الرعب.اغاني ايمو اغاني ميتال

~عمارة أبليس~ الجزء الاول

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

عدد المعجبين12الاعجاب

mody2day
Post ~عمارة أبليس~ الجزء الاول

بســــــم الله الرحمن الرحيــــــــــــــــــــم

النهارده جبتلكم

قصة (عمارة ابليس)

~عمارة أبليس~ الجزء الاول

الحلقة الاولى

~عمارة أبليس~

أبطال القصة : (حسن . محمد . خالد . أحمد)

انا اسمى حسن عندى 19 سنة حكايتى ابتدت لما انا و صحابى تنسيقنا رسى على جامعة المنيا . أول سنة مكناش بنروح الجامعة عشان بيقى مشوار علينا و سفر

انما مع بداية السنة التانية قررنا نأجر بيت قريب من الجامعة و يبقى خاص بينا .لأن مساكن المغتربين كانت حاجة زبالة و احنا حالتنا المادية كويسة اوى و الحمدلله

دورنا على سمسار عشان يشوفلنا بيت صغير على قدنا . السمسار ورانا بيت قديم و شكلة عتيق كدة عبارة عن دورين و جنينة تقدر تقول فيلا بس على محندق

دفعنا المقدم و جيبنا الشنط بتاعتنا و البيت كان محتاج نضافة كتير أوى لأنه زى ما السمسار قال ان البيت دا كان مهجور اكتر من سنتين و صحاب البيت هاجروا بره و عاملين توكيل للسمسار عشا يأجرها

المهم خلصنا تنضيف ع الساعة 11 بالليل صحابى التلاتة محمد و خالد و أحمد كانوا خلاص جابوا أخرهم و كل واحد دخل أوضته و نام ألا انا قفلت عليا أوضتى و شغلت اللاب شوية قبل ما انام .

و انا مندمج أوى مع اللاب فجأة !!

سمعت صوت خربشة فى الحيطة الى فى أخر الأوضة اه سمعت خربشة فى الحيطة تقولى ازاى اقولك الى حصل بدأت اقرى ايه الكرسى و الصوت مشى

صحينا كلنا تانى يوم و احنا بنهزر مع بعض و مبسوطين الا انا

بالليل حلمت ان زى ما يكون فى شيطان خانقنى و عايز ينتقم منى بس انا مكنتش عارف انا عملت أيه .....

بدأ حسن ينسى الحلم و يهزر مع صحابه و عدى تانى يوم ليهم و كل واحد غلبه النوم و كانت الساعة 1 بالليل .

الا حسن و محمد محمد كان سهران مع حسن فى أوضته و قاعدين يضحكوا سوا و فاتحين الاب

مرة واحدة محمد و حسن سمعوا نفس الصوت بتاع امبارح

محمد : حسن انتا سامع الى انا سامعه ؟؟ حسن : اه ياحج سامعة و حصلى امبارح نفس الكلام بس قريت ايه الكرسى و نسيت الموضوع محمد : لا الموضوع دا مش هاينفع يتسكت عليه مدام حصل معاك امبارح تعالى نولع النور و نشوف فى ايه .....

حسن و محمد ولعوا النور بس برده الصوت موقفش . و لقوا حاجة غريبة فى الحيطة الى طالع منها الصوت

لقوا الحيطة فيها دواير صغيرة حمرة و بارزة عن الحيطة

محمد كان فاكر ان الحيطة كدة هوا و حسن لان حسن مخادش باله امبارح من الدواير دى

المهم حسن و محمد نسيوا الموضوع لانه مكنش مرعب اوى يعنى كان بالنسبالهم حاجة ملهاش تفسير يبقوا يخافوا منها ليه

محمد راح على اوضته و حسن كمان طفى اللاب و نام

( اليوم الى بعده اول يوم ف الدراسة و كلهم كانوا ناويين يروحوا الجامعة )

كله صحى و راح الجامعة الا خالد عشان كان حاسس ان جسمه مكسر و كأن فى حد كان بيضرب فيه طول الليل !!!

خالد قام يغسل وشه و أول ما دخل الحمام كانت المفآجأة !!

لقى الحمام كله عنكبوت و مترب و شكله كأنه مهجور من سنييييييين

مش دا الحمام الى لسه متنضف من يومين بس

خالد قرر يغسل وشه الأول و يفوق و بعد كدة يشوف الى حصل دا حصل ازاى

خالد نزل ع الحوض عشان يغسل وشه و أول ما رفع وشه و بص فى المراية !! لقى الى مكانش متوقعه ................

ياترى خالد شآف ايه فى المراية ؟؟ و أيه حكاية البيت دا ؟؟

وعايز رائيوكو فيها انا نزلت اول جزء
لو عجبتكو قولولى اكمل الباقى

تحياتى
Mody2day

ذات صلة:

من مواضيعي في كريزي مان

• #‏رساله_لزوجتي_المستقبليه‬
  • DJ-COLTISH]-SHereen-REmiX_Koly_Melkak
  • جديد من DJ Yahia Vs DJ Mohamad Hareqa Esttaqouza - Mahragan Sha3by 2015 مهرجان إستاكوزا
  • فيروز كراويه - طرف أصابيعه - ريمكس 2014 DJ Yahia - Fayrouz Karawya - Tarf Asabi'o - Remix 2014
  • تحميل ميجا مكس _ليله العمر_ شعبى _الجزء الاول والتانى DJ Yahia _ Lylet Al 3omr - Mega Mix Sha3by - Vol - 1،2
  • جديد وحصرى/ لعشاق الريمكسات البوم ريمكسات لاقوى ديجيهات في مصر(عيش حياتك) الاصدار الثالث Exclusive New album live your Life.Version3
  • اغنيه محمد عدويه-حط نفسك مكانه Cd Q 320Kpbs على اكثر من سيرفر
  • حصريا تامر عاشور - عشت معاك حكايات - توزيع جديد - من ألبــــــــــــــومه 2014 DJ-Yahia Tamer Ashour - Esht Maak Hekayat - New Arrange 2014
  • البيت المسكون "الجزء الاول"
  • البيت المسكون "الجزء التانى"