منتدي كريزى مان > >
أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات 4 آلاف مسؤول مصرفي
الإهداءات
نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله    

أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات 4 آلاف مسؤول مصرفي

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

عدد المعجبين2الاعجاب
  • 1 Post By عاشقة النيل
  • 1 Post By ضى القمر

افتراضي أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات 4 آلاف مسؤول مصرفي
أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات آلاف مسؤول مصرفي

نفذت مجموعة قراصنة “أنونيموس” في ساعة متأخرة من مساء الأحد هجوماً جديداً على أحد مواقع الحكومة الأمريكية تحت اسم “عملية Last Resort”.

وقامت مجموعة القراصنة بإختراق موقع مركز معلومات العدالة الجنائية لولاية ألاباما، ونشروا قائمة ببيانات جزئية لأربعة آلاف مسئول عامل في المجال المصرفي والإئتماني بأمريكا.

وشملت القائمة معلومات لرؤساء مؤسسات مصرفية أمريكية ونواب رؤساء ورؤساء فروع بنوك ونوابهم إضافة إلى مجموعة أخرى من المناصب المهمة في تلك المؤسسات.

ونشرت “أنونيموس” على حساب “عملية Last Resort” الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر” رابطاً فرعياً احتوى على تلك القائمة تحت عنوان ساخر: “oops-we-did-it-again”.

واحتوت تلك القائمة على معلومات حساسة لهؤلاء المسئولين مثل عناوين بريدهم الإلكتروني والعناوين الرقمية لحواسيبهم “IP” وأرقام هواتفهم وأجهزة الفاكس الخاصة بهم وعناوين المؤسسات المصرفية التي يعملون بها ووظيفة كل منهم، وغيرها من المعلومات المهمة الأخرى.

وقام المسؤولون عن موقع مركز معلومات العدالة الجنائية لولاية ألاباما بحذف تلك الصفحة تماماً من الموقع فور اكتشاف الاختراق إلا أن مجموعة القرصنة وفرت رابطاً بديلاً لتلك القائمة.

وتأتي تلك الهجمة الإلكترونية كمحاولة من مجموعة القراصنة الشهيرة للضغط على الحكومة الامريكية لتنفيذ مطالب تعديل قانون الجريمة الإلكترونية التي نشطت بعد انتحار ناشط الانترنت “آرون شفارتس”.

وبدأت المجموعة تغريدتها عن العملية الأخيرة تلك قائلة “الآن جذبنا انتباه أمريكا” خاصة أن العملية جاءت في خضم ليلة تتجه فيها أنظار أغلب سكان الولايات المتحدة لمباريات دوري كرة القدم الأمريكية.

تجدر الإشارة إلى أن “أنونيموس” اخترقت في يناير الماضي موقع المحكمة الاتحادية الأمريكية، ووضعت على الصفحة الرئيسية دعوات واضحة وصريحة لإعلان الحرب على حكومة الولايات المتحدة بعد ما اسموه بانتهاكات قام بها قُضاة المحكمة ضد “آرون شفارتس” مما دفعه إلى الانتحار شنقًا عن عمر يناهز 26 عامًا عقب اتهامه بالقرصنة وانتهاك حقوق الملكية الفكرية.


ذات صلة:

افتراضي رد: أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات 4 آلاف مسؤول مصرفي
يسلموووووووووووووووو السرتي

تحياتي

ELSARTY SOFT معجب بهذا.
افتراضي رد: أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات 4 آلاف مسؤول مصرفي
عاوزين يوصلوا صوتهم علشان حد يسمعهم

شكرا للخبر

ELSARTY SOFT معجب بهذا.


مواقع النشر (المفضلة)


أنونيموس تخترق الحكومة الأمريكية وتنشر بيانات 4 آلاف مسؤول مصرفي


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع