الإهداءات
alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله     عمااااد حسن من مصر : السلام عليكم نتورين جميعا اللهم اجمع الشمل تحياتى للجميع كل احد باسمه    

استفسار لمن عاش الحب

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

عدد المعجبين9الاعجاب

5propeller استفسار لمن عاش الحب
........عندي سؤال لمن عاش الحب من لنظرة الأولى وأرجو الاجابة عليه بجدية........

لو حبيت أو حبيتي شخص كتير من أول نظرة وهو أو هي لم تبدي أي اهتمام هل أنت على
استعداد لتعترف بحبك له أو لها وجها لوجه أو كيف هي الطريقة للاعتراف؟؟؟

أنا كنت معجبة بشخص جدا فترة دراستي الجامعية علما أنه ليس طالب بل كان يعمل بالجامعة
وتخرجت واعتقدت أني سوف أنساه ولكني لم أستطيع حتى اني ربطت كل شيء بحياتي به
لم أعد أقدر على الارتباط بأحد غيره ...علما أني خطبت وفسخت الخطبة ....مع انه لم يبدو اهتمام واضح بي ولكني أحببته كثيرا وأصبحت أتحجج كثيرا للذهاب الى الجامعة ورئيته
ولكني لم اجرء ولو لمرة على محادثته بل كنت أهرب فور رئيته ......

فما الحل ؟؟؟أرجو المساعدة ؟؟؟

ذات صلة:

افتراضي رد: استفسار لمن عاش الحب
شكرا ليكي ع طرحكـ لمشكلتك
بس اكيد هنقلها للقسم المناسب ياقمري

وهحاول اشارك انا كمان بحل

هو ممكن يكون اعجاب
بس مش حب

حاولي تركزي اكتر علي حياتك وتشغلي نفسك بأشياء تانيه
ومتحاوليش تحطي نفسك في مقارنات

لان الشخص لم بيحدد هدفه اكيد بيعرف طريقه كويس
واكيد مش هتروحي وتقوليله انا معجبه بيك

فكري انه ممكن يكون مرتبط بشخص اخر او في فـ حياته انسان تاني

ولو فعلا كان اعجاب متبادل او حب صادر من اتجاه هو كمان

كان بادر حتي ولمح بشئ

متحاوليش تحطي نفسك في وهم عشان ده هيسبب مأسه ليكي اكيد

وانتي لوحدك للي هتعشيها

واكيد دايما عنينا بتعجب من اول نظره

ولكن الحب يرتكز على النظرة الأولى للمحبوب وإنما يكون بالاقتناع الكامل بجوانب شخصية الشريك الآخر وطريقة تفكيره والعواطف المتبادلة،

ياريت تقبلي وجهه نظري البسيطه

ويسعدك ربنا دايما يارب

شكرا على اهتمامك ونصائحك المفيدة...... بس انشاء الله اكون عندي القدرة على تطبيقها

FRaoULa معجب بهذا.
العفوا ياقمري اكيد ده واجبي

كلنا جوانا قدره وربنا خلقنا دايما بيها
بس تعرفي امته تستخدميها

واكيد ده وقتها خليكي واثقه في الله ديما

انه كل شيئ في حياتك هيمر بحكمه ربنا اكيد

وكله ف الاخر خير

وربنايوفقك
ــ

manal_lovesa معجب بهذا.
ماتحاوليش حتى تصارحيه ياعمري لان لو فعلا كان الشعور متبادل كان صارحك اكيد وباي طريقة وايضا مافيه حب من النظرة الاولى وانما اعجاب لان الحب يكون عندما تعرف شخصية الاخر بايجابياته وسلبياته ومع ذلك بتحبه كثيرا مانرى من حولنا من يحبون من النظرة الاولى ويقولون انه الحب وبعد ان يتزوجوا ينهار كل شيء وتبدأ المشاكل اذا كان الحب فعلا فأين ذهب!!! فنصيحتي لكي يااختاه حاولي ان تري سلبياته وليس ان تريه كأنسان كامل حيث كلما حاولتي تشوفي سلبياته راح يتلاشى امامكي صورة الانسان الكامل اللي رسمتيله اياه في ذهنك وهذا الحب اللي بتقولي انك ماتكدري تنسينه راح يجي يوم تتذكرينه وتضحكين عليه صدقيني . وعسى الله ان يحفظكي.

manal_lovesa معجب بهذا.
لا تخافي اعترفيلو
ويمكن تئدري عن طريق الفيس بوك

manal_lovesa معجب بهذا.
ماتعترفيش بحبك ايا كان.
العيش الف مرة في الحيرة والشك اهون من انك تعيشي بدون كرامة ان اطلعت على حقيقة قد تجرحك
ان كنت تحسين ان الشعور متبادل فعليك بالصبر لان رزقك لن ياخذه غيرك.

انا معشتش حب ولا حصلى مواقف قبل كدة
بس عندى حل
شوفى اقرب الناس لية تكونى انتى تعرفية
ويعرف اية احساسة من نحيتك
ويعرفك اية الرد

انا معشتش حب ولا حصلى مواقف قبل كدة
بس عندى حل
شوفى اقرب الناس لية تكونى انتى تعرفية
ويعرف اية احساسة من نحيتك
ويعرفك اية الرد
بصى اعملى زى م الاخ خازم قال وحاولى تعرفى اميل الفيس بوك بتاعو واعملى انتى اكونت جديد
وقولى بقى انت مرتبط والكلام ده وبعد اما تعرفى كلى حاجه وتلاقيه هتجيبى معا ه كلمية بللاكونت بتاعك من غير ااما يعرف ان انتى الى بتكلمية من الاول ودوسى معااااااااااه علطول

حازم امام2011 و x..libya..x معجبون بهذا.
انا حبيت شخص من اول نظرة وهو كذاللك هو ايضا حبيني لكن ام نعترف لبعضنا