الإهداءات
SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله     عمااااد حسن من مصر : السلام عليكم نتورين جميعا اللهم اجمع الشمل تحياتى للجميع كل احد باسمه     ضى القمر من كريزى مان : وعليكم السلام شكرا العجمى للاهداء وسلام لجميع المشرفين والاعضاء والزوار واكيد لوشا وعسوله كمان     العجمى من : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء منورين الدنيا ضى القمر وعبدالجواد وعاشقة النيل وكل أعضاء المنتدى اهلا وسهلا بكم في كريزى مان    

مارايك فى الحب الاول

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

3 مارايك فى الحب الاول
ليس معنى الحب أن يحب شخصان بعضهما أن ينظر كلاهما في نفس الإتجاه

غريب أمر الحب : إنه يجئ في الوقت غير المناسب وللشخص الغير مناسب

في الفن وفي الحب : الإنطباع الأول هو الأقوى

لم تعد الفتاة تحب من تجده وإنما الذي يعذبها

المرأة إذا أحبت فإنها تعرف أدق تفاصيل وجه الرجل كما يعرف البحار تفاصيل الموج والشاطئ

الفتاة العاقلة لا تؤمن بالحب من أجل الحب ولكنها تؤمن بالحب كمقدمة للزواج

لا تخشى عداوة الرجل وكن حذراً من حب المرأة

الحب يولد الحزن ومن الحب يتولد الخوف

ليس وراء الحب شي سوي الالم

الانسان لا يحب حبا صادقا الا مرة واحدة في حياته

ليس صحيحا ان اول حب هو اعظم حب .. الصحيح ان اول حب هو اصغر حب

بالحب تسمو الروح وتشف وتمتلئ رغبة بالعطاء واحتضان كل ما في الوجود

وارجو اعرف راى كل واحد عن الحب الاول ولية بينتهى بجرح

ذات صلة:

أكثر الناس حقارة هو ذلك الذي يعطيك ظهره وأنت في أمس الحاجة إلى قبضة يده
==========
لا يوجد أسوأ من إنسان يسألك عن اسمك الذي طالما كان يقرنه دائماً بكلمة أحبك
==========
لاشك في أنك أغبى الناس إذا كنت تبحث عن الحب في قلب يكرهك
==========
الخيانة في بعض الأحيان تكون الشعور الأجمل إذا كان الشخص المغدور يستحقها
==========
الحب الحقيقي لا ينتهي إلا بموت صاحبه والحب الكاذب يموت عندما يحيا صاحبه
==========
كل خائن يختلق لنفسه ألف عذر وعذر ليقنع نفسه بأنه فعل الصواب
===========
الحب الصادق كالقمر عندما يكون بدراً والكسوف هو نهايته عندما يلاقي غدراً
===========
الحب مشاعر جميلة وأحاسيس راقية .. الحب هو حياة القلوب الميتة
===========
إذا لم تكن أهلاً لقول كلمة أحبك فلا تقلها لأن الحب تضحية وصبر وتعب-
===========
لا تسألني عن الخيانة فأنا لا أعتقد أن هناك كلمات قادرة على وصفها-
===========
يقول القلب الصادق أنا أحبك .. إذن أنا مستعد لفعل أي شيء من أجلك
============
الحب الجميل الصادق تبقى ذكراه إلى الأبد والحب الكاذب ينتهي إلى آخر نقطة في قاع الجرح
============
لو كان في قلبك ذرة واحدة من الحب فتأكد بأن آخر ما كنت ستفكر فيه هو الابتعاد عني

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بامانة قطر الندى مسبش حاجة عشان اقولها بسبجد الرض اكثر من رائع
وفعلا الحب الاول
الحب الجميل الصادق تبقى ذكراه إلى الأبد والحب الكاذب ينتهي إلى آخر نقطة في قاع الجرح
============

[align=center][/align]

مرسى على ردك

Eh S(17)
تسلم ايديكي حبيبتي على الموضوع الرقيق و الكلام الرائع

اسمحيلي في الاول اختار الجمل الللي بجد حسيت بيها واظن ان كلامها صحيح بالنسبالي

لو كان في قلبك ذرة واحدة من الحب فتأكد بأن آخر ما كنت ستفكر فيه هو الابتعاد عني

غريب أمر الحب : إنه يجئ في الوقت غير المناسب وللشخص الغير مناسب

الحب يولد الحزن ومن الحب يتولد الخوف

ليس وراء الحب شي سوي الالم

أما عن رأيّي في الحب الأول

بحسه وهم للانسان اللي بيتعلق بيه و بيعيش كل حياته يفكر فيه

لان مش بالضرورة خالص ان الحب الاول يكون حب حقيقي

هو في اغلب الاحيان بيكون حب انفعالي يعني انفعالات الانسان و هو صغير بتتحكم فيه و خاصه لو انتهى الحب الاول بالفراق ساعتها هيفضل الحب الاول في ذاكرته و في قلبه

مش بشوفه حب نضاج او حب ممكن يستمر

بس ده مايمنعش ان في حالات قليله بيكون الحب الاول حب حقيقي

في الاخر وجهات نظرنا هتختلف باختلاف التجارب اللي مرينا بيها او اللي مر بيها الناس اللي حولينا من خلالها بنحكم عليه

موضوع رائع جدا الف شكر ليكي يا قمر

يقول القلب الصادق أنا أحبك .. إذن أنا مستعد لفعل أي شيء من أجلك
============

============

دا كلام جميل جدا جدا تسلم ايديكي

وبالنسبة للحب الاول دايما بيكون في مرحله مراهقه وبيكون لا الزمان ولا المكان مناسبين لمولد هذا الحب لذلك انا اعتبر اول حب هو مجرد تجربه واختبار للشخص فقط

وخصوصا اذا كانت المشاعر متقلبه وغير واثقه من الطرفين

شكرا على الموضوع الجميل