الإهداءات
SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله     عمااااد حسن من مصر : السلام عليكم نتورين جميعا اللهم اجمع الشمل تحياتى للجميع كل احد باسمه     ضى القمر من كريزى مان : وعليكم السلام شكرا العجمى للاهداء وسلام لجميع المشرفين والاعضاء والزوار واكيد لوشا وعسوله كمان     العجمى من : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء منورين الدنيا ضى القمر وعبدالجواد وعاشقة النيل وكل أعضاء المنتدى اهلا وسهلا بكم في كريزى مان    

حكايات مراهقات ثانوى

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي حكايات مراهقات ثانوى
هحكى علشان ناخد بالنا من بناتنا ومن نفسنا
بنات الثانوى والمراهقة ومشاكل بين البنات وامهتهم وابهتهم وحاجات كتيرة ومشاكل عديدة ههحكيها ليكم
كل يوم عن تجارب شخصية
واللى عنده حكاية ياريت يتفضل يقولها
أولا : شلة زي اللى فى كل المدارس كل اللى يشغلهم "الضحك واللعب واللبس والنم والمصايب والحب (الفاشل طبعا فى المرحلة ديه)
المهم نمسك بنت بنت فى شلة شلة
الشلة الاولى 5 أو نقدر نقثول 6 بنات كويسة ينقصهم بعض التوعية من البيت والمدرسة مستوى معيشة متوسط
اسماءهم :دنيا وسامية واسراء وسمر ونهى ورشا
دنيا انطواقية بعض ما
ساميةواسراءاجتماعيين جدا
سمر العاقلة فيهم
نهى طيبة ومرحة
ورشا ضعيفة الشخصية
وكده نكون اتعرفنا على الشخصيات وبكرة إن شاء الله نكمل

الفصل الأول
الصف الثانى الثانوى 2002
ندخل فى الموضوع :
كلهم كانوا بيدوراعلى حاجة واحة وهى ( الحب ) لأنهم كلهم مش لقينوا فى بيوتهم كلهم بيدورا على الاب فى أي واح يبحثون عن الحنان اللى مش لقينوا بيخرجوا من باب المدرسة متعتشين إلى من يروهم بالحب والحنان ومع الأسف الشباب الخادع كتير كتير أوي وكل بنت فيهم نفسها يبقلها سر وحكاية تقولها لصاحبها وتفتخر بيها
نشوف بنت بنت جرالها أيه وأيه الأخطاء اللى وقعت فيها هي وأهلها
دنيا : أهلها شبه حبسنها مفيش نزول ولو في يبقى مع أختها وهى تكبرها بقليل طبعا مش قدره أقولكم كمية الكبت اللى هي فيه وطبعا اللى بيولد النفجار بعد كدة اللى بيقضي عليها أول واحدة
المهم مين بيزورهم
ليها أخ شاب وطبعا أصحابه شباب وكان أخوها بيدخل أصحابه البيت وطبعا الأخ الجاهل دينه كان بيعرف أخواته البنات عليهم
هما صحابه اللى كانوا بيدخلو مش كتير وده اللى أعطى الفرصة لدنيا أنها تفكر في واحد فيهم
وطبعا الخاين لصاحبه مهمهوش أخت صاحبه وعرفها والبنت المسكينة حبته وأتعلقت بيه لدرجة جنونية وطبعا البنت مينفعش تقول لمامتها حاجة أحسن تدبحها لان ممنوع الكلام فى الحاجات ديه
بيكلموا بعض بالساعات فى التليفون فى الوقت اللى مامتها نايمة فيه وكلام كلام كلام والشاب ده مكنش يتوصى فى الكلام اللى يخلى البنت تقع فى حبه على طول وطبعا البنت بتيجى تحكى لأصحابتها وهما طبعا بيسمعوا

ويركزوا اوى وكل واحده تتمنى اللى عند صاحبتها

يارب يعجبكم ومن الردود انا هعرف ان كنت اكمل و لا لا
م
ن
ق
و
ل
يتبع>>>>>>>>>>>>

ذات صلة:

طبعا كملى يا هموسه جميله اوى
وعاوزين نعرف بقيتها
مستنينك متغبيش علينا
تسلمى يا حبيبتى

تسلم ياقمر على المرور
وانا هكمل بليل ان شاء الله
يارب تعجبكم

وقررت انها تتصل بيه وتشوف هترسى على ايه
أول مكالمة : اتصلتهو طبعا اللى رد ازيك عامل ايه ,سلاما وتحيات ومجابش سيرة اللى بتعاكسه
كل يوم تكلمه لحد اما اتعلقوا ببعض اوي وطبعا اتقابلو
ننقل على بنت تانية
اسراء: كانت مجنونة بس طيبة فى اجازة الصيف مابين أولى وثانية ثانوى كانت بتنزل عند الجيران تقعد معاهم وكانوا الجيران بنتهم بتتجوز وكل يوم هيصة ودوشة وهى كانت بتنزل وكانت أول مرة تروح عند جيران وتقعد معاهم وكان هو أخو العريس وكان ساعات بيقعد معاهم بس مش على طول
المهم هى كانت بتسمع عنة كتير واد كده مقطع السمكة وديلها وروش ودمه خفيف وكلنا طبعا عارفين بنات الثانوى بيهتمه بالحاجات ديه اوى
المهم جه وشافته وقعد مع كل اللى قاعدين وهزر ولعب مع كل اللى قاعدين نسايبة والباقيين فيما فيهم اسراء المهم عجبته اسراء دمها خفيف وساذجة بعض الشئ وقلبها أخضر سهل أختراقة
وفى يوم من الايام بعت ليها أحد قرايب الجيران اللى هم نسيبه ولد كده لسه طالع للدنيا وعامل فيها شاب كبير المهم بعتهولها انه معجب بيها وعاوز يكلمها
وطبعا ردها كان..................

: انا كمان معجبة بيه لكن انا مش بتاعة تسلية ولو جاد فى ارتباطة ليا انا موافقة
وراحت حكت للعروسة اللى هى هتكون مرات اخوه قريب
وراحت العروسة قعدت اتكلمت معاه علشان تعرف هو ناوي على ايه
وكان رده أنه جاد لكن ظروفة متسمحش دلوقتى وتصبر عليه شوية وهي وصلها الكلام وقالت مش مهم الوقت انا لسه صغيرة والوقت قدامه
وبعد كام اسبوع كلموا بعض فى التليفون وبدأ يطلب الطلب المعتاد من كل الشباب"عاوز اشوفك محتاج اتكلم معاكى"
فى الول رفضت لكن بعد كدة لقت انها هى اللى محتاجة تتكلم مع حد وطبعا مش هتلاقي احسن منه
وراحت وقابلتة واتعلقت بيه اكتر وكل مرة كانت بتقابلة فيها كانت بتبقى محتارة منه لأنه كان غريب شوية
يعنى مبيتكلمش كتير معاه وكأنهنازل غصب عنة ولما كانت بتسأله عن قلة كلامة وكتر سكوته كان بيقول أبدا بس نفسيتى متضايقة شوية
ننقل على مراهقة اخرى
وهي:سمر البنت ديه غريبة شوية بالنسبة لباقى اعضاء الشلة هى أكبرهم سناَ وأعقلهم بالرغم انها كان مظهرها ملفت جدا لكن بجد كانت ملهاش فى شغل المراهقات
كان نفسها تحب لكن كان عندها مبادئ خاصة بيها
"البس زي ما انا عاوزة لكن مكلمش ولاد" منطق برده ؟
لكن هي كانت طريقة مراهقتها مش حب وولاد لأ كانت لبس وألفات للنظر بأنوثتها
المهم كلمنا على سمر مش هيكون كتير لأنها معندهاش جديد و.................................
كوكوكوووو كوووكووو كوووكووووووو وأذن ديك الصباح وسكتت شهر زاد عن الكلام المباح وبكرة إن شاء الله نكمل يا ولاد ويا بنات

اتمنى انى الاقى تفاعل لو مش عجباكم قولوا

لا الموضوع جميل اوووووووووي

تسلم ايدك يا عسل

كملي واحنا معاكي ومتابعين

تحياتي

موضوعك جميل جدا ومفيد اوى ويارب البنات كلها تستفيد منة وتحافظ على نفسها وياريت تكملى عشان بجد موضوعك ررررررررررررررررررررررررائع

ميرسى ليكى وياريت تقبل مرورى

تسلموا على المرور الجميل ده
وعشان خاطركم هكمل جزء دلوقتى

نهى: اطيب قلب وطبعا كلنا عارفين الطيب بيحصلوا ايه
كانت جميلة وساذجة جدا وبتتكسف لحد اما ..........
جابوا فى المدرسة فارشين شباب متخيلين يا جماعة فراشين شبا فى مدرسة بنات ثانوى ؟؟؟؟ يا خبر ايه ده ؟؟ طبعا مصيبة
المهم نهى بسذجتها خلت واحد فيهم ........ يبعت لها ويحاول يكلمها
كانت بتشتري منه شوية حلويات والموضوع جه من هنا نظرة فابتسامة فاعجاب فى صمت فكلام وطبعا هى وقعت
لكن كان موضوع محكوم عليه بالفشل من اول يوم
لكن نهى فى الاول مقالتش لكل الشلة علشان عارفة ان في حد هيعترض وفعلا الموضوع طبعا اتسرب لباقى اعضاء الشلة واللى كانت بطلة فركشة الموضوع هى اسراء اول ما عرفت راحت رايحة لـ..............

كوكوووووووووووكووو وكوووكوووكو وكووكووكووكو كوكوكوو كووووووووووووو أذن ديك الصباح وسكتت شر زاد عن الكلام المباح وبكرة ان شاء الله نكمل يا ولاد ويا بنات

..

ههههههههههههههههه
جميل اوى يا هموسه
بس انا زهئت من الديك ده قوليله يصبر علينا شويه
تسلمى يا قمر ومستنينك تكملى

جميلة قوى قصتك يا همس
بس عارفه احلا ما فيها
طبعا غير انك انتى اللى بتكتبيها
انها فيها تشويق لينا
كل ما اخلص جزء واقول هعرف الباقى يدن الديك بتاعك
هاجى ادبحه علشان تعرفينا الباقى ممكن بقا ولا لسه هيدن تانى
تسلم ايدك يا عسل بس احكيلنا الباقى يلا