الإهداءات
Gṏ£ÐëȠ βṏϔ من دبي : بمسي علي كل اخواتي وحبايبي اللي فكرني وحابب اقولهم كل سنه وانتوا طيبين     abdo@ من بني سويف : كل سنه وكل اخواتي طيبين     نجم الغربيه من مصر :     alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله    

حد يساعدنى

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

46 حد يساعدنى
ياجماعه انا دايما بفكر فى كل كبيره وصغيره يعنى مثلا وانا ماشى بحس ان الناس كلها بتتفرج عليا ولو حد بصلى وبعدين رح كلم اللى جنبه احس انهم بيتكلموا عليا وحساس جدا يعنى ممكن اقل كلمه تزعلنى حتى لو اتقالت بهزار وخجول جدا جدا جداااا بتحرج اكل مع اى حد غريب او بنات او اخد راحتى وانا بتكلم مع البنات او اى حد غريب وطيب اوووووووووى لحد ما بحس ان الناس بتستغلنى بسبب طيبتى دى وبخاف اوى اقول اى كلمه تحرج اللى بكلمه حتى لو بهزار وكتوم جدا ومش بعرف افضفض وبتعب اوى من الحكايه مش عارف اعمـــل إيه؟؟ دا حتى وانا بكتب الموضوع دا محروج منكم. ساعدونى

ذات صلة:

43 هيه نصيحه
بص انا شايف انك كل متحس بكده بص فى الارض وقول لا اله الا الله

طيب وهيه فين المشكله

دى يا صاحبى شخصيتك ومبنيه ع كده

وانا مش شايف ان الى ف كلامك دهـ كلو حاجة وحشه يعنى

محرج جميل اوى انك لازمـ تحس بكدهـ

وبعدين حاول تدنك تفكر وانت ماشى سيبك من الناس وكدهـ فكـرهـ ف حاجته

تانيهـ

ياريت يكون ردىأ اعجبــكـ

تحيــآتــىا

والله شكرا ياجماعه على مروركم يعنى انتم شايفينها مش مشكله

بص يا مرجاوى أولا مفيش إحراج من هنا من أى نوع أحنا هنا كلنا أخوات وبنساعد بعض

أما مشكلتك أنا رأيى أنها ممكن تكون من قلة ثقة بنفسك مثلا فلو كدا انت بتقول بتحس ان الناس بتتفرج عليك أو بيتكلموا عليك فكر كدا معايا وهيتكلموا عليك أنت ليه بالذات ...؟
وبفرض يا سيدى أنهم بيتكلموا عليك وأيه يعنى إيه اللى مضايقك منهم أتعامل مع الأمور ببساطة هتلاقى نفسك أرتحت صدقنى

أما بالنسبة للخجل والحياء فالحياء شعبة من الإيمان ولكن عند حد معين يكون خطير

أنصحك أنك تتقرب من ربنا لانه هوا أحن واحد على خلقه
وكمان تشوف أنت متميز فى أيه وموهبتك فى إيه وتحاول تنميها من رياضة معينة أو شعر أو حتى فى دراستك لو كنت بتدرس
وصدقنى لما تتفوق فى حاجة بتحبها هتحس بثقة وقوة جميلة
وتنطلق وسط الناس بلا خوف

مع تمنياتى لك بالسعادة

بص يا مرجاوى

حاول انك تبقى واثق من نفسك ليه مش تاخد انهم لما بيبصوا عليك ده من اعجابهم بيك الواحد لما بيبقى شايف حاجه عجباه بيدنوا باصص عليها

ودى حاجه مش تزعلك وحاول انك مش تشغل نفسك بيهم اعمل اى حاجه انت مقتنع بيها نت غير ما تقول عشان الناس

وع الاحراج وانك محرج وكده دى حاجه جميله جدا

ده الرسول (ص) قايل لا دين لمن ليس له حياء

وبعدين انا ممكن اعرف انت كام سنك

وياريت تتقبل كلامى ومرورى

والله ياجماعه انا بشكر كل اللى دخل وقال رأيه وبصراحه كل ارئكم مفيده وصح فعلا انا قريت ولاقيت ان دى عدم ثقه بالنفس وانا محتاج اقرب من ربنا اكتر وبالنسبه لسنى انا 19 سنه

اعتبره اعجاب وخليك واثق ف نفسك فعلا

ولازم تصلى عشان دى اهم حاجه

والله العظيم انا معارف اقولك ايه

بس انا شايف من الارء دى كلها انى دى صحيح مش مشكله

وشكررررررآ وخد بالك من حالك وخلى زكر الله على لسانك

متشكر جدا لكل من دخل ورد ع الموضوع وربنا يخليكم ودايما نكون اسره واحده