الإهداءات
alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله     عمااااد حسن من مصر : السلام عليكم نتورين جميعا اللهم اجمع الشمل تحياتى للجميع كل احد باسمه    

مشكلة شخصية

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

Eusa Wall مشكلة شخصية
أنا عندى مشاكل فى البيت على طول بابا و ماما فى خناق على طول ومش طاقين بعضهم وده بقا بيطلع عليا لأ ومش كده بس لأ وأخويا

بقل أدبه أوى وبابا بيغضب منه و برضه فى مشاكل بينهم و ده برضه بيطلع عليا ممكن تقولولى ايه الحل فى الموقف والحياة دى

ذات صلة:

التعديل الأخير تم بواسطة •°o.O دموع الندى O.o°• ; 03-15-2011 الساعة 06:03 PM
افتراضي رد: مشكلة شخسية
اولا اهلا بيك نورت منتدانا

طبعا كل بيت فيه مشاكل وخلافات مفيش بيت خالى من المشاكل انتا تحاول تصالح ما بينهم وتشوف اسه سبب الخناق

مش معقول بيتخانقوا كدا وخلاص حاول تقرب منهم وتعرف ايه مدايقهم وان شاء الله هتتحل المشاكل

Eh S(21)

اهلا بيك

اكيد كلنا عندنا مشاكل بس لما بتزيد عن حدها ممكن تاثر علينا زيك كده

وده غصب عنك اكيد

حاول انك تشرحلهم انه كده مش كويس وتوضحلهم اللي انت حاسس بيه

وازاي المشاكل دي ممكن تاثر عليك انت واخواتك وتاثر على علاقتهم بيك وعلى ثقتكم ببعض

كمان ممكن تحددوا كل اسبوع حتى وقت تتكلموا مع بعض كلكم

تحاولوا الوجبات تاكلوها مع بعض او تخرجوا من وقت للتاني كل ده هيقرب بينكم مره في مره

واكيد ده دورك انك تشجعهم على كده

ومش تستعجل لانه ده هياخد وقت على ما تبني علاقة اهلك ببعض من تاني

ربنا يوفقك

افتراضي رد: مشكلة شخصية
و الله انا كنت داخل اقول و كل الاى كنت هقوله هما قالوه بس انت قرب منهم و قرب من ربنا و صلى و ادعلهم بالهداية و شوف مشاكلك و حلها بالورقة و القلم انا بحل مشاكلى كده و بصلى ربنا بيفتحلى ابواب الدنيا و الخناق موجود فى كل بيت دا اختبار للناس الاى فى البيت اذا كانو بيحبو بعض و بيصبرو على بعض ولا لا اتمنى نكون فدناك و متنساش صلى و ربنا هيحللك مشاكلك

اهلا بيك بالمنتدى
واكيد بعد الكلام السابق
من اخواتنا فى الله

اكيد مش محتاج كلام بعده
وحاول تقرب من ربنا
هتلاقية جمبك وقت المحن

اولا منور المتدى يا سكر

مفيش كلام تانى بعد كلام الاعضاء

بس ربنا يوفقك يا سكر
وتعرف تعمل كل ده
وتقرب من ربنا

بص يا سيدى تحاول تصلح بينهم ازاى تروح لوالدتك تقولها كلام حلو اوى وتقولها ان الكلام ده من ابوك بس هو مش عارف يقول كد بجد

ونفس الكلام تقولوا للوالد ماشى بجد ممكن تلاقى المشكله دى اتحلت بسهوله انا بعمل كدا وبتنفع بجد

وطبعا كلام اخواتنا ده اساسى

ربنا يوفقك يا حبى

43 رد: مشكلة شخصية
بسم الله الرحمن الرحيم
مع إحترامى وتقديرى لجميع الردود السابقة ولكننى سوف أقوم بوضع طريقاً أو منهجاً تسيرى عليه حتى ترتاحين مع والدك ووالدتك
أولاً : لا تتواجد فى مكان الخناق أو بمعنى أصح فى مكان التشاور والنقاش الحاد
ثانياً:لا تحاول أن تطلب أى شئ اوتمر أمام أحداً منهم بعد إنتهاء النقاش
ثالثاً:لا تحاول أن تشتك أخوك للأب فإنه لا يعرف سوئ شئ واحد وجملة واحدة ألا وهى(إنتامش حتكبر أبداً عمرك ما حتبقى راجل ما ده إنتا مقرف ربنا ياخدك يا أخى ويريحنى منك ومن قرفك) كده بتخلى أخوك يبداء يكرهك بالعكس لما يعملك حاجة تنتظر لما يهاء وتتكلم معاه إنتا ليه بتعمل كده وكام كلمة حلوة حيرق ويليلن وممكن كمان يجبلك هدية يصالحك بيها
رابعاً وده الأهم:لا تحاول إغضاب أحدهم ولا تطلب أى حاجة مرتين منهم إطلب من الأم لتبلغ الأب وليس العكس
خامساً: لو لاقيتهم خلاص ديقوا الخناق وحولو الدفة عليك سيبهم وخش الإوضة وصلى ركعتين لرب العالمين وإسإله أن يصلح بينهم
وشكراً لك
يا أخى على موضوعك الجميل هذا وأتمنى أن أكون وفقت فى الرد عليك

التعديل الأخير تم بواسطة Mr.ExCluSiVe ; 03-29-2011 الساعة 11:21 PM
شكرا لكم جميعا وأنا الحمد لله البيت بدأ يتحسن بعد ما أخى أتجوز و أختى

رجعت من السفر والحمد لله

ههههههههههههههههههههههههههه الحمد لله إنسى كلامى كله وإنتا راجل زى الفل وأسأل الله أن يديم عليكم السعادة اللهم أمين