الإهداءات
alt@yer_m@zzika من ارض الله : مين من الناس القديمه لسه متابع وموجود     Mr.Hossam من من اتينا : الناس اللي وحشني اجدع ناس كل سنه وانتو طيبين ويارب تكونو بخير دايما     SoLa من القاهره : كل عام وانتم بخير بجد وحشتوني المنتدي الجميل والناس الغالية ال اتعرفة عليهم فيه يارب تكونو في احسن الاحوال     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة فين الناس راحت فين     القبطان مازن من كريزي مان : النت وحش فشخ ف مصر     Angel of love من اسكندريه : وحشتوونى اوى ومفقتده كل صحابى القدام وبتمنالكم كل السعاده والحب     العجمى من العجمى هانوفيل : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إلى جميع الاحباب والأصدقاء تحية من القلب يارب تكونوا جميعا بخير وسعاد لوشا ورسوله وضع القمر وعاشقة النيل وعبد الجواد والبنت المشاغبة هديل ولينا     محمد البهلوان من مصر : السلام عليكم يا جماعة انتوا وحشتوني اووي ليه الأقسام مفهاش تفاعل وخصوصا اقسام الشعر والخواطر     كناريه من الرياض : السلام عليكم وحشتوني اوي انا لما بدخل هنا بفتكر حاجات جميله اوي ربنا يسعدكم يارب وتكونو جمعيا بخير يارب     *سمسم* من المنصوره : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     دي روسي من شارع المعز : يااه المنتدي يعني الذكريات الجميله اتمني الناس كلها تكون بخير     Mahmoud Ali Afia من شنشــــــور : صباح الفل ع أحلي مشرفين وأعضاء وزوار كريزي مان_محمـــــود عافيــــه     طـارق من المطريه -القاهره : أللهم انصر الاسلام وارحم موتانا وموتى المسلمين والمسلمات اللهم اشفي مرضانا ومرضى المسلمين اللهم امين يارب العالمين     gezoooo من لَيبـ❣ـيآ : وآحـ❣ـہشـ❣ـہنـ❣ـہي وآلَلَهـ❣ـي. وبـ❣ـہلَدي وآحـ❣ـہشـ❣ـہآنـ❣ـي آووووووي     ! T-e-G-a ! من البنك الاهلي : كل عام وانتم بخير وحشتوني جداً طبعا خمسه سته الي يعرفوني هناا .. ارسل اليكم تحياتي وان شاء الله تكونه بخير وسعاده دايما يارب ♥     مودى مزاجو من التجمع : السلام عليكم ورحمة الله واحشنى جداااا ياكريزاوية يارب الجميع يكون ف افضل حال     sasa-2010 من مصر : كل عام وانتم جميعا بخير ومنتدانا الغالى كريزى مان بخير ويرجع يلعلع زى الاول ان شاء الله     احمد بيسو من كايرو : السلامـ عليكم، .. ازيكـمـ جميـعاً وحشتوني بجد جداً وحشني قسم الرعب وكل ذكريـات في المنـتدي .. اتمـني كلكم تكونو بخـير     العجمى من على شاطئ العجمى : ياعلاء الموقع مغلق ديما يارب يكون المانع خير كل عام والجميع بخير وسعادة أضحى مبارك أن شاء الله     عمااااد حسن من مصر : السلام عليكم نتورين جميعا اللهم اجمع الشمل تحياتى للجميع كل احد باسمه    

محتاجة رايكم ضرورى؟

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

افتراضي محتاجة رايكم ضرورى؟
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بصوا انا المشكلة دى لواحدة صاحبتى
وتهمنى اووووووووووووى وهى صعبانة عليا
ظروفها وحشة جدااااااااااااااااااا
انا هحكى لكم وقولوا رايكم
بجد انا اول مرة اشوف حد الدنيا جاية عليه كده

هى حد طيب جدااااااااااااااااااا
بس ساعات الناس بتفهما غلط
لانها مش بتنافق
المهم
هى ليها 3 اخوات بنات
والدتها متوفية وعندها زوجة اب
الخلاصة عشان ماطولش عليكم
شافت كل انواع العذاب
طبعا كلنا عارفين زوجة الاب عاملة ازاى
المهم هى حبت واحد من النت
وهو كمان حبها ولسه بيحبها
بس هى خايفة مش منه
لا خايفة عليه
عشان هى اصبحت بلا قلب بلا حب
بتقول فاقد الشئ لا يعطيه
ديما بتكون جافة فى كلامها معاه ومشاعرها
لدرجة انه بيقولها انتى قلب بقى حجر
لو كنت بكلم حجر كان لان
هتقولوا هو فى حب من النت؟
انا كمان قلت لها كده
بس هى متاكده من حبه ليها
لدرجة انه خلاها تكلم والدته
وكلامه معاها لايوجد به شئ خارج
بقالهم سنة بيكلموا بعض
وفى يوم كده هى قلبت عليه وكرهته فيها
قالت له كلام كتير كذب عنها وجرحته بكلامها عشان تهرب من حبه
عشان ماتظلموش معاها
لانها عارفة انها اصبحت بلا قلب بسبب ظروفها وحياتها التى اصبحت كالسجن
لانها تنظر لكل رجل انه خائن بسبب والداها ومعاملته لها مع زوجته
ترى والدها فى كل رجل
اصبحت معقدة مع الجنس الاخر فى تعاملاتها
تركت نفسها للنسيان والبعد عن الحياة والناس
حتى اختفت ملامحها واصبحت يكسوها الحزن والالم
حتى تكاد تراها كبيرة جدااااااااااا رغم انها مازالت وردة تحلم
المهم طبعا عدى اكتر من 6شهور على تركها للانسان الذى احبته
وانا اراها فى حيرة وحنين له بالرغم من انها تحاول ان تظهر لى انها لم تعد تفكر فيه
ولكن عيناها تكذب وتقول عكس ذلك
على الرغم من انها اتخطبت مرتين لتهرب من حبه له ولكن لم توفق على الرغم من انهم
كانوا محترمين ولقطة زى مابيقولوا
بس السؤال دلوقتى هل فعلا اللى بتحبه ده نصيبها؟
هل فى حب من النت كده؟
هل فعلا ترجع له تانى ؟
وتقوله الحقيقة؟

انا طولت عليكم بس بجد هى صعبانة عليا جدااااااااااااااااااا
كل الدنيا متقفلة معاها
محتاجة اعرف رايكم ايه؟

ذات صلة:

Eh S(17) رد: محتاجة رايكم ضرورى؟
اهلا ياقمر

كلنا عندنا ظروف بنمر بيها و ساعات كتير بتترك اثرها العميق فينا

بس مش لازم نضعف و نفقد ايماننا بكل اللي حولينا ولا نيأس من رحمه الله

اول حاجة طول ماصاحبتك حاسه بالذنب تجاه اللي بيحبها ده مش هتقدر تنساه يمكن تبعد و تحاول بس صعب تنسى

لو بالامكان تعترفله و تريح نفسها عشان مايفضل في بالها انها جرحت اكتر حد حبها و حبته وده احساس صعب كتير

مش ضروري هو يكون نصيبها و لا ضروري ترجعله المهم تعترفله و تريح ضميرها يمكن بعد ماتعترفله تحس براحه و تنساه

و .... حتى ولو ارتبطت من جديد مع غيره هتقدر تكمل من غير ما تفسخ الارتباط بسبب احساسها بالذنب

وبعدين هي مافقدت الحب و لا قلبها اتحجر بالعكس طول ماهي حاسه بالندم و الالم على اللي عملته في اللي حبها ده اكبر دليل على انسانيتها و قلبها الكبير

ممكن تكون حاقده على الناس اللي ظلموها في حياتها و الظروف اللي مرت بيها بس لسه مشاعرها واحاسيسها عايشه
هي محتاجه تبص للدنيا بأمل اكتر و تخلي ايمانها بالله اكبر
الدنيا اذا خليت خربت و اكيد مش هتخلا ولا الانسان هيتجرد من مشاعره

المهم تعترفله و تريح ضميرها و بعد كده تشوف مشاعرها و مشاعره ممكن يتغيروا الله اعلم

الله يوفقها يارب و يوفقك ياقمر و يخليكم لبعض

التعديل الأخير تم بواسطة zena ; 10-10-2010 الساعة 07:06 PM
افتراضي رد: محتاجة رايكم ضرورى؟
اولا اهلا بحضرتك ومرسيى لاهتمامك
انا معاكى فى كل اللى قولتيه
بس تفتكرى بعد كل اللى قلته له وجرحته فى كرامته
ممكن يسامحها مع العلم انها بعتت له رسالة بتقوله انه يسامحها
بس ماقالت له اى اسباب ماردش عليها
تفتكرى انه يكلمها اصلا بعد ده كله؟
بالرغم انه استحملها كتير لاقصى حد ممكن يستحمله
واالله انا عذراها على اللى هى فيه
بعد ماكنت بتحب الدنيا وعايشة سعيدة
كل ده يتحول فجاءة الى العكس تماما
ربنا معاها ويفرحها ولو حتى لحظات بس
هى حياتها نكد وحزن وهم وغم
ربنا معاها
وترجع زى ماكانت بس بقى مستحيل
شكرا ليكى ياقمر

Eh S(17) رد: محتاجة رايكم ضرورى؟

العفو حبيبتي مافي بينا شكر

اللي بيحب بيسامح
وهو لو بيحبها بجد هيسمعها ولما يعرف الاسباب هيديها عذرها اكيد
لانه بيحبها لانه بيعرفها كويس اكيد وإلا ازاي هيكون بيحبها لو مش عارفاها و عارف طريقه تفكيرها و فاهم مشاعرها و احاسيسها ؟!!

لازم تكلمه وتتوقع منه رده الفعل الرافضه دي لانه مستحيل بعد ده كله من اول ماهتقوله اسفه هيرد عليها او يسامحها اللي صار مش قليل والانسان كل مابيكون حبه كبير بيكون جرحه اكبر

اكيد هتلاقي رد فعله قاسي عليها بس لما تكلمه و تفهمه قصدها و تخليه يسمعها للاخر اكيد هيحس بيها حتى لو لسه مجروح منها بس هيتفهم ليه هي عملت كده و انها كانت بتعمل كل ده عشانه هو و بس

يعني انا لسه عند كلامي انها لازم تكلمه و تعمل اللي عليها تجاهه

وبعدين الموضوع بقى في ايده هو ممكن يسامحها لو لسه في قلبه حب ليها او لو هو حبها بجد لان اللي بيحب بجد بيلاقي اعذار ياما للي بيحبه مهما كان اللي عمله