الملاحظات

اخبار عامه,صحافه,حوادث,جرائم,قضايا اخبار عامه جرائم حوادث أخبار اليوم اخبار مثيرة , جرائد, صحف, يومية, آخر الاخبار, جرائم, فضيحة, فضائح فضايح تحقيقات, حادثة, اخبار الجريمة, جريمة, اخبار ساخنة قضايا الساخنه حوادث

قائمة الاعضاء المشار إليهم :

إنشاء موضوع جديد  إضافة رد
سيف بية
افتراضي تجديد حبس بلطجية المنصورة مزبحة المنصورة والمتهامين قضية مزبحة المنصورة واخر الاخبار

تجديد حبس بلطجية المنصورة مزبحة المنصورة والمتهامين قضية مزبحة المنصورة واخر الاخبار

السبت، 6 مارس 2010 - 18:56
تجديد حبس بلطجية المنصورة مزبحة المنصورة والمتهامين قضية مزبحة المنصورة

أمرت نيابة قسم أول المنصورة اليوم، برئاسة طارق حمودة ومحمد هدايات، وكلاء النيابة بتجديد حبس المتهمين بأعمال الشغب والبلطجة والتجمهر، وإصابة عدد من المواطنين بإصابات بالغة، 15 يوما على ذمة التحقيق.

وترجع أحداث هذه القضية بعد قيام عائلة (فرخة وقورة) بترويع سوق الخضار والفاكهة بمنطقة الشيخ حسانين، وذلك أثناء فرض إتاوات على تجار سوق الخضار وحدثت مشادة بينهم وبين أحد المحامين هناك وتم الإبلاغ عنهم من قبل أحد المواطنين.

فقام المتهمين باستخدام البلطجة بعد الإبلاغ عنهم وتجمعوا لتأديب السوق وقاموا بالتعدى على كل من يقابلهم بالأسلحة البيضاء بدون أى تفريق وأحدثوا إصابات بالغة فى عدد من التجار تم نقلهم جميعاً لمستشفى الطوارئ بالمنصورة.

ويذكر أن هذه العائلة لها سوابق كبيرة فى الإجرام. وقد أكدت تحريات المباحث صحة الواقعة.

من مواضيعي في كريزي مان

• تشييع جنازة الشهيد احمد رحمة الله علية بلصور
  • متسابق كويتي يزبح حصانة امام المتسابقين وما زال حرا طليقا
  • ( بلصور ) قلد امه فزبح اختة الرضيعة
  • نتيجه الشهادة الاعدادية الفيوم الترم الثانى والفصل الدراسى الثانى 2010
  • قرار إنساني للمحكمة بسبب دموع امه . السجن 3 سنوات لطالب جامعي قتل والده
  • عاجل مستشار شيخ الأزهر يطالب بجلد إيناس الدغيدي وقطع لسانها بسبب تطاولها على الدين ا
  • الفيديو والصــور عصبية وسباب جماهير الأهلى للبدرى عقب المباراة ومودرن سبورت تذيع السباب
  • شيخ الازهر يصلي بالمسلمين في الكنيسة,, ويحرم لمس الانجيل والتوراة للجنب!
  • صور محمد فؤاد في التوكتك
  • زواج اليسا من ؤائل كافوري ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسام فون

مشكورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااا

من مواضيعي في كريزي مان

محمد نوح
    Eh S(10) الحقيقه الكامله لمشكله المساكن

يجماعه انا من مساكن مشعل وهتكلم بص2راحه ومش خايف من اي حاجه لان انا عارف المشكله دي كويس من البدايه للنهايه لان حضرتها كلها وهحكيها لكم بالتفصيل وربنا يئدرني ومنساش اي تفاصيل نتكلم في البدايه ..اولا المشكله بسبب كشك ملابس صح بس الحقيقه ان عائله البدراوي هيه الي بدأت المشكله بأنها اجرت بلطجيه من كفر الشيخ وبلقاس علشان يكسروا الكشك ولو حد بيسأل هما ايه الي خلاهم ياجروا بلطجيه من بعيد كده انا هاقوله السبب علشان محدش يعرف ان هما الي ليهم يد في الي حصل والكلام ده كان يوم الجمعه وواحد منهم الحكومه أخددته وهوه ماسك فرد خرطوش ولو بتسألوا عائله فرخه عرفت ازاي ان هما الي اجروا البلطجيه بعد ما مسكوا واحد منهم قال علي كل حاجه وانتهت المشكله علي كده وابراهيم البدراوي اعد مع تامر فرخه في السوق ومشي وهما سمن علي عسل الي حصل يوم السبت ان عائله البدراوي كانت مبيته النيه علي الغدر وده الي حصل ان هما لما شافوا محمد قورمه ومحمود فرخه الي هما اصحابهم من زمان لوحدهم في المساكن طلعوا عليهم بالسيوف والسكاكين ولولا ستر ربنا ان هما عرفوا يخلعوا منهم كانوا موتوهم عايزين ده يحصل منهم يكون الرد ايه انا معاكوا ان ده مش اسلوب لحل المشاكل بس احنا بشر ولما الاقي اخويا الصغير جاي يجري ووراه منطقه كامله عايزه تعوره هعمل ايه وده الي حصل من عائله تامر وعلي فكره الكشك ده كان منقول بامر من الحي من مكانه القديم للمكان الجديد مش محطوط بلطجه .. اما بالنسبه لجمال الشربيني ايه الي خلاه يتعور ان هوه عمل فيها بلطجي ووقف ماسك ماصوره حديد في وسط بتوع المساكن والي يضحك في المشكله دي ان فيه واحد من الي تبع عائله الدراوي واقف في وسط المشكله ماسك زجاجتين مولوتوف بيرميهم علي عائله فرخه ولع في نفسه واسمه بهرام اما بالنسبه لاخو جمال الشربيني الي هما دخلوا نفسهم في المشكله من غير اي داعي ده اخر واحد يتكلم والله الي اختشوا ماتوا طيب يخلص المشاكل الي مع اخوه الاول اخوه جمال رافع قضيه علي ابنه بطه بيتهمه فيها انه خطف بنته واغتصبها سيبنا من الكلام ده الشربيني نفسه الي بيتكلم علي البلطجه المنصوره كلها عارفه تاريخه القذر النا الي اتسبب في اذيتهم اده ايه الناس الي اتسبب في حبسهم ظلم بادعاءات زور علشان يستفزهم وياخد منهم فلوس وبعدين يجماعه ده مسجل اموال عامه سرقات قضبان القطارات مش بئولكم والله الي اختشوا ماتو ولا امناء الشرطه الي بيوحوا ياكلوا عنده كل يوم ويشربوا مخدرات عنده أمام كل الناس في المحل بتاعه في المساكن هوه بيصرف عليهم ليه مجدعه ولا صدقه واحسان لا طبعا علشان يشيلوا المحاضر الي بتتعمله هوه وعياله من الناس الي فعلاغلابه وبيروحوا يتبلطجوا عليهم ...انا عايز أأقول للشاف المشكله يتكلم ويئول الحق لانه عارف شهاده الزور عقابها ايه عند ربنا عائله فرخه دي اتهجمت علي الناس دي من غير سبب ولا الناس دي كانت عزل مش شايله سيوف والله يجماعه كانو شايلين سيوف لو السيف نزل علي حد كان موته بس معرفوش يعملوا حاجه بيها علشان الحق مش معاهم ومؤافين ناس فوق السطوح علشان تحدف بالطوب والبنزين ...انا طولت عليكم بس انا كنت عايز اطلع الي في نفسي لاني شوفت حقد وغيره من ناس كتير مش بيئولو اي حاجه من الحقيقه لاغراض خاصه بيهم والي عنده اي رد تاني يواجهني بيه وانا مستعد لاي توضيح ......... والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته....

من مواضيعي في كريزي مان

loveadooola

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

من مواضيعي في كريزي مان